Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Holder C6000 Startar ej.

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

Fredrik Malmersjö (trådstartaren)

#1 » 12:28:32, 16-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, jag har en Holder C6000 -93 som när jag försöker starta den så går startmotorn väldigt tungt.
Den har startat vid några tillfällen, men sedan stannat efter ca 15sekunder.
Batteriet är fulladdat och har även provat med ett helt nytt batteri utan skillnad.

Min fråga är eftersom allt drivs med hydraulik borde det inte finnas någon typ av frånkoppling av pumparna vid start? isåfall hur fungerar den?
Det verkar som startmotorn har tunglast att dra runt. Dom gånger som den har startat har startmotorn snurrat som vanligt, men gått tungt igen efter den har stannat och då har den ej startat.
Eftersom den alltid har fungerat som den ska så har jag skruvat någonting med den, så jag vet inte så mycket om dom.
Vi har haft minusgrader en tid så jag misstänker att det kan ha med saken att göra.
Maskinen används istort sett enbart för snöröjning och mindre jobb sporadiskt hemma, så den står ofta oanvänd.

//Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Malmersjö
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:48:53, 26-11-2006
Ort: Gamleby



Ivar Risslén

#2 » 13:13:04, 16-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du elektrisk motorvärmare på den och använder den vid kallstart?
Har du rätt viskositet på oljorna i den?
När bytte du oljor i den?
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

Fredrik Malmersjö (trådstartaren)

#3 » 13:24:39, 16-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Motorvärmaren är urfunktion tror jag, har iallafall inte känt någon värme någonstans, motorn är luftkyld och ganska inbyggd så det är svårt att komma åt att känna.
Maskinen var servad när jag köpte den för lite mer än 2 år sedan, så jag vet ej om det är rätt oljor men det har inte varit några problem med hydrostatdriften tidigare.
Användarvisningsbild
Fredrik Malmersjö
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:48:53, 26-11-2006
Ort: Gamleby


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se