Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerRedskapsbärare/Kompakttraktorer

Holder c240 Digital -02 tappar driv (ibland)

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera redskapsbärare som Wille, LM Trac, Lundberg Hymas, Holder, Belos, Antonio Cararro mfl här

Allen (trådstartaren)

#1 » 16:24:28, 25-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Har införskaffat mig en Holder inför vintern och oftast funkar den kanon. Men vid några tillfällen så har maskinen tappat driv helt hållet. Är lite nyfiken om någon har haft samma problem och kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter. Här kommer ett exempel.

Detta hände senast idag. Jag startade maskinen som står i ett kallgarage, lät den stå på tomgång en stund och åker sen iväg mot första fastigheten. Ungefär 200m efter avfärd så funkar inte gasen och maskinen går ner i varv. Men jag lyckas ändå hålla maskinen rullande. Helt plötsligt går den upp i varv igen några meter. Sen går den ner helt och blir stillastående. Jag släpper gasen och väntar ett par sekunder och åker iväg igen. Därefter stannar jag en stund och gör några u-svängar med maskin. Stänger av och kollar hydraulolja men det är ok. Startar maskin och åker iväg och då funkar allt klockrent igen. Därefter lyckas jag köra hela vändan på 3h utan några bekymmer. Dem senaste fem gångerna jag har varit ute har varit helt problemfria. Jag har bara haft detta problemet en gång innan och det var när hydrauloljenivån var lite låg. Men jag fyllde på olja och sen dess har det funkat bra (fram tills idag då).
Allen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:51:20, 18-11-2023
Ort: Tibro
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Holder C240 Digital -02 Vikplog Sandspridare



nimrod_pro

#2 » 19:07:31, 25-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har för mig att det finns en tidigare tråd om detta fenomen. Det var då potentiometern till gaspedalen som gett upp.
Christoffer
nimrod_pro
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:03, 01-12-2011
Ort: Kalmar län
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Redskapsbärare/Kompakttraktorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se