Man vill ju använda slipskivan så jämnt som möjligt så kanske mer lämpligt att du har kontaktytan kl 9 lr 3?
Skickat från min LM-G710 via Tapatalk
torbjorn_forsman skrev:Spindelleder med cylindrisk tapp för klämnav finns t ex på gamla VW Golf (I och II), och de tidigare generationerna av Ford Focus.
Om man inte behöver någon alltför kraftig led så kanske man också klara sig med en sådan kulled som sitter i ett krängningshämmarstag "klapperstag" till godtycklig 00-talsbil.
Jo, du har säkert rätt, bara att det är lite feelgood att gjort en riktigt hållbar lösning direkt som man aldrig kommer behöva reparera...Bengt Erik Eriksson skrev: Nu seglar du iväg med överarbetning! Du ska slipa bra många borr innan du nött ut en vanlig järnstång i obussat hål då det knappast är kritiskt med precisionen i leden. En halv grad hit eller dit på slipvinkeln är inte viktigt. Om tjugo år kanske du får lägga en bricka under motorns bakre fäste. På sin höjd.. Det viktiga är att det blir lika på båda sidor. Hur ser lederna ut på köpeslipen? Inga avancerade leder..
Jag antar att det var den som dök upp på blocket? Tänkte på dig när jag såg den. Problemet löst.
Återgå till Sprängteknik och -maskiner
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster