Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnaderSprängteknik och -maskiner

vater til borretårn

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera sprängning, sprängteknik och tillhörande maskiner som bergborrar och dylikt här

ghaven (trådstartaren)

#1 » 19:38:16, 02-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Tar opp et gammelt tema igjen. Fikk plukke det jeg ville hos kompisen min som er skrotnisse og endet opp med niveleringsdelen til en lift. Da jeg egentlig hadde bestemt meg for en annen løsning med deler fra elfa ,spør jeg forumets medlemmer om ting jeg lurer på, før jeg hiver meg på en litt billigere løsning enn først bestemt. Altså det jeg lurer på er hvordan det elektriske vateret er laget, og hvor mye det tåler før det går i stykker omtrent. Plus og minus inn og signal ut er koblingen, hvis jeg skal ha varsellys i cabinen. Da må både x og y være innen for grenseverdiene. I tilegg er det to dioder som er under selve vateret, rødt og grønt antakelig for x og y akse. De er godt synlig fra førerstol og sterke nok i sollys til mitt bruk. Er det noen som kan hjelpe med litt oplysning rundt denne type vater, ellers er jeg vel tvungen til å åpne det for nyskjerrighetens skyld. Hilsen ghaven
Bild
Bild
Bild
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren



Rosam

#2 » 22:35:51, 15-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei,
Har dessverre ikke noe svar på det du lurte på ang vateren. Men jeg har lest alt om boretårnet ditt, og synes det ser enkelt og meget bra konstruert ut.
Jeg har en Tamrock HH 50 selv som jeg gjerne skulle koblet til en gravemaskin. Sendte deg en mail via maskinisten med noen spørsmål rundt dette. Hadde vært fint å komme i kontakt med deg hvis du har mulighet. Du får i så fall sjekke mailen ( ps på min mailkonto som er knyttet til maskinisten legger innkommende epost seg i søppelkassa) Mvh Rosam
Rosam
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:20:15, 19-03-2015
Ort: Nordland
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1104

Lofotdykk

#3 » 16:52:47, 17-02-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Heisan

Noen som kjenner noen eller har selv Borremaskin(er) av typen HH50 til salgs - helst pent brukt som håndholdt maskin.
Eller kanskje noen som har kontakter fra forsvaret eller andre former for lager hvor slike kan ligge?!

Jeg er interessert og vi blir enige om en real deal - pling på!

Mvh
Magne
+47-99639166
Lofotdykk
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:47:15, 17-02-2019
Norge
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Sprängteknik och -maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se