Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnaderSprängteknik och -maskiner

Cobra Combi som går lite risigt.

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera sprängning, sprängteknik och tillhörande maskiner som bergborrar och dylikt här

claymore (trådstartaren)

#1 » 21:26:12, 10-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå gott folk.
Har en Atlas Copco Cobra Combi som jag fick tag på i höstas. Nu har den börjat få arbeta lite, men tycker prestandan inte alls är vad man borde kunna förvänta sig.
Den går lite halvtaskigt på fullgas, och jag tycker även den roterar lite väl sakta.
Är det någon som har lite tips att bjuda på?
Vad bör man gå igenom/serva på maskinen för att få den att gå som en klocka igen?

Är det några detaljer som man absolut måste sköta om lite extra för att hålla maskinen glad?

Vore enormt tacksam för lite förslag i "felsökningen" :)

Gaswire'n har också precis gått av, så om någon vet något bra ställe som man kan införskaffa reservdelar till maskinen (gärna Sthlm området), vore det grymt!

Tackar.
claymore
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:51:36, 10-05-2015
Ort: Solna
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Atlas Copco Cobra Combi



patricjonsson

#2 » 22:39:01, 19-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns bra manualer att tanka ner här för service. Viktigt med rent luftfilter och rätt bränsleblandning. Jag fick strypa munstycket för bränslet mer än den lilla plastspärren tillät ..d.v.s slipa ner en liten plastbit på skruven för att kunna vrida ett kvarts varv till. Sedan gick maskinen som en dröm. Förgasaren var helt ny så det verkar lite skumt att den lösningen fungerade. Gubbarna på skanska var helt säkra på att det var kolvringarna när jag köpte den.. Har borrat 150 st hål efter detta går fortfarande perfekt.
patricjonsson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:28:30, 06-11-2011
Ort: Halland
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Hydrovåg SG10 o Messersi CH2


Återgå till Sprängteknik och -maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se