Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnaderSprängteknik och -maskiner

Hjälp med ett dilemma

97 inlägg • Sida 6 av 7
Diskutera sprängning, sprängteknik och tillhörande maskiner som bergborrar och dylikt här

Robban_C

#76 » 21:25:15, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

grantorp skrev:Länkar till en annan sida där jag skrivit lite om honom.. Om Anton misstycker så är det bara att ta bort länken..

http://alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus-about3387.html

Anton är ansvarig utgivare för Maskinisten men inte för Älvsbyhus. :thumme:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17



grantorp (trådstartaren)

#77 » 21:28:28, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo jag vet men vill inte stöta mig med någon då detta är ett kanonforum..

Men får väl se hur länge det får ligga kvar på äh forum.. Har ju en del andra trådar där så nu kan ni gissa vilket husfabrikat jag bor i... Eller bara läsa och följa dom...
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

grantorp (trådstartaren)

#78 » 21:32:38, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haha skatteverks historien lät ju riktigt roligt såg bara hur min granne våndades inför en revision för ett par år sen... Så det är ju aldrig kul..
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

silvershadow

#79 » 21:34:16, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Apropå hämd !
Jag är inte långtjurig för fem öre, men som i mitt fall då vi blev blåsta på ca 800 000:- eller nått sånt, i vanliga fall glömmer jag med åren, men inte då min familj drabbas.
Då glömmer jag ALDRIG.
Jag vet att detta löser sig så så småningom. :grin:
Hoppas dit bekymmer ochså löser sig tids nog
Användarvisningsbild
silvershadow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:29:01, 27-06-2009
Ort: Skellefteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH Puma 225 cvx

dimorep

#80 » 21:42:12, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Han lär nog bara skratta åt er rakt ut vid ev. försök att "ringa och luras", för risken är att han redan läst om det här i tråden vad som planeras mot honom! :???:

Visst är det alltid skönt att få "ge igen", speciellt om det är mot någon oärlig. Men risken är att de i sin tur ger igen ännu värre, för de lär ju inte ha något direkt samvete att skydda / vara rädd om... :x
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!

Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...
Användarvisningsbild
dimorep
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:23:49, 10-08-2009
Ort: Skåneland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Skruvar betydligt mera i maskiner än kör.

grantorp (trådstartaren)

#81 » 21:54:47, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men att ringa och be han komma och kolla på jobb lär ju bli svårt att skydda sig emot och jag står gärna där när han kommer bara för att få ge igen.. både en och 2 ggr...

Bara hoppas han läser här för de här är ingen bra reklam iaf..
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

LeifAndersson

#82 » 21:59:20, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nä det är ingen ide att planera något jäkelskap, rätt som det är yppar sig möjligheten att få sin upprättelse av sig själv. Det brukar bara vara så, så vänta du bara lugnt..................
Det har alltid varit min filosofi att aldrig sjunka till pappskallars nivå för att få min hämnd på dessa. Och hittills har jag fått min hämnd, och det på ett vis som jag inte behöver ha något moraliskt dåligt samvete för. :thumme:
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Robban_C

#83 » 22:07:21, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Never argue with an idiot. He will just drag you down to his own level and beat you with experience.
Låter liksom bättre på engelska än om man översätter till svenska. :grin:

Men hämnd smakar gott. :grin: :grin:
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

silvershadow

#84 » 22:21:12, 16-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:Never argue with an idiot. He will just drag you down to his own level and beat you with experience.
Låter liksom bättre på engelska än om man översätter till svenska. :grin:

Men hämnd smakar gott. :grin: :grin:


Visst är det så :grin:

Men lite som LeifAndersson säger, Det brukar LÖSA sig tids nog :mrgreen:
Användarvisningsbild
silvershadow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:29:01, 27-06-2009
Ort: Skellefteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH Puma 225 cvx

grantorp (trådstartaren)

#85 » 15:38:18, 17-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo det löser sig nog själv och man ska inte glömma att de känns inte som jag är den första heller... Han verkar ju bra på att mjölka ut stålar så.. Det finns eller kommer finnas fler som ruttnar på han.. och jag har petat ut info om han på ett par ganska stora sidor så om han inte läser här själv så kommer säkert nån i hans krets göra det och då finns det info om han där..

Så förhoppningsvis så räcker den dåliga reklamen en bit iaf...

Nu åter till problemet resterande bergs bit.. Nån i närheten (Uppsala Örsundsbro Enköping Bålsta)... som är sugen på att jobba lite halvmycket för en skitlön, skämt åsido ett vettigt pris för resten så skulle jag vara glad och inget bortforslande då jag flyttar det själv och fyller tomten med det... Så bara borra och smälla och givetvis så kan jag vara hemma och hjälpa till...
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

Robban_C

#86 » 16:13:56, 17-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hade jag bott närmre så ..... :grin:
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

grantorp (trådstartaren)

#87 » 18:03:37, 17-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja så dumt till du bor... :grin:
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

grantorp (trådstartaren)

#88 » 18:30:09, 30-10-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har idag tagit tag i berget på egen hand, hade en borrhammare liggandes och kostade på mig en ny stenborr som är 20x450mm och av dyrare märke och den avverkade bra med material så 28 st hål har idad borrats och fyllts med snigel och sen är det övertäckt med en pressening, så det ska bli kul att se om det funkar men man ska helst borra med 32mm men nu är det ganska tätt mellan hålen...

Funderar på att köpa en sats med kilar som är 20x200mm och se om det blir bra, men nu är det bara vänta och se om snigeln kan göra nån nytta...
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

grantorp (trådstartaren)

#89 » 20:37:22, 02-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nu efter ett par dagars väntande nu fått ett par rejäla sprickor i den delan av berget som jag hällt snigeln i men låter allt stå ytterligare ett par dagar för att se hur mycket det spricker innan det stannar upp, men ser redan nu att det går att ta isär med traktorgrävaren iaf, så snart försöka hitta ork och tid att borra upp resterande del av berget och tanka i mer snigeldynamit...

Ska försöka hitta lite dagsljus och fota sprickorna innan jag rör det med maskinen...
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..

grantorp (trådstartaren)

#90 » 18:44:54, 20-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Bild

Bild

Det har spruckit en del men tyvärr inte mkt nog men med maskin så ska jag nog rå på det även om jag får borra och ladda mera... Docvk så till dessa hål så har jag använt 2,5 kg snigel så kostnaden är ganska blygsam 162 kronor... Men tiden ska man inte glömma heller då det tar en stund att borra alla hålen..
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..


Återgå till Sprängteknik och -maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se