Sida 2 av 2

Re: Borrslip

InläggPostat: 20:57:55, 22-12-2017
av Burträskarn
Tack Ghaven. Själva slipandet är nog inte det största problemet, det är mer frågan om att kunna reparera den. Lagren på motorn var mer än slut. Det främre lagret (mot slipskivan) släppte så snällt så. Det bakre verkar vara dest mer besvärligt. Det sitter en varvtalsbegränsare i vägen, och frågan är man demonterar den på rätt sätt.
Bild

Re: Borrslip

InläggPostat: 01:51:28, 26-12-2017
av ghaven
Kan ikke huske hvordan jeg gjorde alt, men skiftet begge lager for noen år siden og mener at jeg enten tok huset fram og kunne skru ut den delen med vektene eller tok huset bak og skrudde av den delen som platene sitter i. Uansett så kunne den deles, kan bare ikke huske hvordan og det hjelper nok ikke noe særlig når husken ikke når lenger tilbake enn til i går

Re: Borrslip

InläggPostat: 11:26:16, 26-12-2017
av Burträskarn
Haha, vilken glädje att höra att det är nån mer med guldfiskminne...!

Jag förutsätter att "viktdelen" är skruvad i axeln, jag är bara rädd att den kan vara vänstergängad... (Jag är VÄLDIGT intresserad av att inte dra sönder nåt). Sen misstänker jag att det ska vara nån sorts stång som hindrar "motorhuset" från att rotera, den fattas i vart fall.
Sist av allt: är detta verkligen en LSD 64, eller är det en LSD 61...???

Re: Borrslip

InläggPostat: 12:57:28, 25-01-2018
av Tråden
Någon som vet hur mycket luft en Bäver behöver? Går den att driva på en vanlig garagekompressor eller behöver den en dieseldriven kompressor?

Re: Borrslip

InläggPostat: 17:40:53, 25-01-2018
av rospigg
Gissar vit att den vill ha mer än 1kubik / minut
/Rp

Re: Borrslip

InläggPostat: 23:42:56, 25-01-2018
av Burträskarn
Den moderna varianten (Secoroc Swing) vill ha 1,5 kubik i minuten vid 6 bar. Lsd 64:an ser ut att ha en likartad motor, och torde behöva luft i samma storleksordning. Lsd 61:an vet jag inte. Troligen mindre, men det är en gissning.

Re: Borrslip

InläggPostat: 00:28:32, 06-02-2018
av Burträskarn
Statusuppdatering:
Motorn är monterad och har uppvisat livstecken! Varvtalsbegränsningen ÄR vänstergängad, och den saknade stången tillverkades av en större R-sprint. (Nöden är uppfinningarnas moder (och fader, kusin och lillebror...)). Nu saknas ett styck kil, någon form av glappreducering i själva motorupphängningsleden och ett fungerande stativ. Slöa borrar har jag redan...!