Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnaderSprängteknik och -maskiner

Ösa 712 Vridkrans skogskran

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera sprängning, sprängteknik och tillhörande maskiner som bergborrar och dylikt här

Jashin (trådstartaren)

#1 » 15:47:53, 17-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Jag har problem med vridhuset som verkar läcka när det stått en tid. Jag skall försöka få tag i packningarna till cylindrarna som eventuellt läcker in i vridhuset och sedan ner. Uppifrån är det ett öppet hål rakt in i vridhuset och där tänkte jag svarva till ett tärande lock så det inte regnar in där.
Jag skickar några bilder på skogskranen.
Är väl samma modell som suttit på lill-nallen.
All info du kan ge mig är jag oerhört tacksam för.

Beteckningen är ÖSA 71 o en liten 2a.
Kan man få tag i en sprängskiss eller liknande.
Går det att få tag i reservdelar och packningar?
Bild
Bild
Bild
Jashin
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:47:07, 11-08-2018
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo FL608-89,
Hydromac.
MF 175-71



AN

#2 » 16:38:26, 17-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det samma som till Lill-Nalle ska det inte vara några problem med att få tag i delar.
Sprängskiss finns under Downloads, men det står bara ÖSA-Nr och inga mått.
Jag handlade på Alfta-produkter, länk finns till höger bland reklamen.
Det är väl standardgrejor som du kan köpa på andra ställen också, men eftersom de är duktiga på Ösa, och även har översättningstabeller tyckte jag det var enklast att handla där. Så slapp man risken med att mäta fel. Sedan har de färdiga kit så man inte glömmer nån tätning. Sedan upplevde jag inte att de var dyrare än andra ställen heller.
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige


Återgå till Sprängteknik och -maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se