Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Holder c30

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna teman rörande trädgårdsmaskiner här

Greger Vem (trådstartaren)

#1 » 17:38:43, 14-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej jag har en holder c30 som inte vill stå still den driver framåt på tomgång
även när jag slår om knappen för drift bakåt. Är det någon som vet hur man justerar detta.Har tyvvär ingen manual så jag kan läsa mej till detta.
Greger Vem
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 07:24:22, 20-10-2014



Bossejohan

#2 » 02:51:32, 15-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. C30 hydrostat är lite micklig ibland. Skruva ur stolen i hytten, under hytten sitter det reglage som sköter fram back manövreringen.
Det sitter ett rörstift i axeln som går ner i hydrostaten, har varit med om att det har gått av. Sen ska det gå att justera så man får ett läge
där den ska stå still i neutralläe. Ett tips. :driver:
Bossejohan
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:59:16, 22-10-2011
Ort: Närke
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 8045 - 8011 Clayson 135 såld

Greger Vem (trådstartaren)

#3 » 11:37:07, 16-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Jag hittade reglagen och fick det att fungera lite bättre men då dök det upp ett annat problem i stället.
Slår jag strömbrytaren på back kan jag reglera farten med hastighetsspaken(man påverkar en kolv när man förflyttar spaken.Slår jag sen knappen för drift framåt rör sej kolven i fullt utslag utan att jag har påverkat fartspaken.Har du/ni någon ide hur man löser det.MVH Greger
Greger Vem
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 07:24:22, 20-10-2014

Bossejohan

#4 » 22:47:30, 17-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej igen. Bra att du hittade reglagen under stolen, det verkar som det är en ventil som släpper fram för mycket oljeflöde åt ena hållet. jag har inte råkat ut för det felet, kollade du rörstiftet som sitter i axeln som går ner i hydrostaten? :driver:
Bossejohan
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:59:16, 22-10-2011
Ort: Närke
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 8045 - 8011 Clayson 135 såld

Lennie Vind

#5 » 10:15:21, 02-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

På min påverkade hastighetsspaken och inch pedalen mekaniskt och begränsade kolvens rörelse.
Lennie Vind
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:21:58, 28-09-2015
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Holder c30


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se