Fick för trehundra kronor på lolkala leken ett nytt tändstift och startad motor utan ingrepp. Tycks vara att säkerhetsspärren går på tändningen trots allt för med den frånkopplad gick det! Nåt förgasarproblem är det alltjämt också, kommer inte bränsle nog. Gissningsvis magnetventilen. Ska byta den mot en vanlig skruv för att testa. Kanske kan vara värt en ny fräsch om det löser problemet.
Så med det bekräftat gick jag vidare till att kolla över glapp o annat. Bromsen servad och tycks nu fungerande. Bara att svetsa ihop avgasröret och ljuddämparen med stoden mot motorn, som nån klåpare sågat upp. I övrigt bara ny framaxelbult och några skruvar som håller motorn på plats, sen är det bara att tuta o köra. Ena spindeln glappar en del men det är olagningsbart och ny framaxel för dyrt i nuläget, så det får vara. Får bli motorservice senare om
Maskinen verkar kry när den snurrar igen!
Förebild på bromsen som inte verkar funka alls. Visade sig att parkeringsläget var i helt trots att spaken inte var i det läget. Rullat har det gjort rätt lätt... Pinsen som trycker in bromsbeläggen var också helt fastärgade vilket i kombo med för dåligt åtdraget fäste för bromslänkaget förklarar varför pedalen inte tog alls. Tvättat, smörjt och nu funkar det som det verkar (framaxeln dock bortmonterad just nu så har inte kunnat kolla "på riktigt"
Hallå, borde inte motorn ligga an (traktorn står på högkant bakåt för åtkomst och motorn tiltar bak. Saknas motorbultar... Någon som vet hur långa sådana ska vara? Jag har listat ut att det är 8 mm skruv, men inte hur långa jag ska köpa...