martin wheelnut skrev:tortap skrev:Är det bara klippa kabeln och sätta kontakter på den? Fy vad jag svurit åt kabeln som är för kort för att lägga huven åt sidan.
Det går ju ta ut gummipluggen ur chassit innan man snäpper loss karossen. Sen finns där ett kontaktstycke innanför som du kan dela.
/ Martin
Jag fuskar lite och använder vatten vid rengöringen. (utan att spola då instruktionen säger att man inte får spola av den) Locket till kontakten ser så vattensäkrat ut att jag inte skulle vilja tvätta den med det locket borta så att jag inte råkar fylla klipparen med en massa fukt.
Klippte helt sonika av kabeln och satte in ett vattensäker kontakt.
SwedEh skrev:David, Luleå skrev:
För bensinklippare... Har en Klippo med Honda motor. Den kan jag ibland vandra ut på oslagen äng (30-40cm) i högsta läget och den sackar knappt. Grannens Toro har bekymmer att forcera hans klippta gräsmatta efter två veckors semester på annan ort. (men jag får köra två varv innan jag kan anse det välklippt om klipparen inte råkar vara nyslipad.)
Sitter det möjligen en gatorkniv på den?
Tidigt i höstas fick jag en äldre klippo med gatorkniv och 4hp B&S, en sån som "vanligt folk" hade lämnat på återvinningen för att den "inte fungerade" Lite småpyssel sen spann den som en katt, en stor och högljudd katt, sen klippte jag där gräset inte blivit klippt på hela sommaren. Där det var som tjockast och en sisådär 60 70 80 cm högt gick det aningen tungt om man körde för snabbt... hade nog gått bättre om det var torrt i gräset.
Ingen aning. Originalkniven som satt på när jag köpte den 2012. Det är en lång och en kort på tvären. Tas loss och vässas varje vår.
typ denna:
Originalets URL: https://www.rembutiken.se/images/normal/15-973-10.jpg