Problemet löst för tillfället. Lösningen blev 2 st
shims bonnafixade från en 1,5 mm aluminiumplåt från byggmax. Inte snyggt nånstans men fixade i alla fall problemet. Shimsen hamnade mellan den nystartade distansen samt kopplingshuset. Motorn startade mycket fint fast jag tycker den vibrerar fasligt vid 3/4 gas. Lite nervös att svänghjulet hamnat snett vid monteringen men jag var noggrann så det kanske är en feature på motorn.
Kopplingen ville inte ta ordentligt och justeringsmånen var redan använd. Förhoppningsvis bara wiren som sträckt sig så det blir att beställa ny.
Efter lite mixtrande med en temporär lösning även för
koppling var det så dags att växla. 1 och back funkade bra. Körde sedan direkt till 3 men sen blev det problem. Förmodligen hoppade
växel 4 in och sen kom jag aldrig därifrån. Hittade beskrivning på nätet om växellådsproblem och lyckades lösa det genom att lossa på kåpan och nollställa växlarna samt växelväljaren. 2:an vill inte funka. Kommer till 0 men sen är det som att jag inte når upp till 2. Jag tog mod till mig och provade 3 igen med samma resultat att jag satt fast i nån högväxel. Ridå… slut på dagsljus men framförallt ork.
Frågor till er:
Finns det slitdelar som behöver bytas för att få mindre sladdrig växelväljning vilket eventuellt kan vara problemet.
Om inte min tes stämmer, vad tror ni kan vara problemet.
Hur tar jag enklast av hjulkopplingswirarna så att jag kan plocka dän hela styret? Nu fick jag balansera allt på plats vilket inte var lätt eller särskilt lyckat.
Skickar med lite bilder och tackar så mycket för all stöttning och pepp hittills.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.