Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Köpråd: Frontklippare till ca 7000 kvadrat gräsmatta

48 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera allmäna teman rörande trädgårdsmaskiner här

63an

#46 » 15:39:27, 10-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Menar att strunta i HVAns egen klipp, bara bogsera sen använda HVAns i knepiga ställen smal, hörn o dyl.! Har kollat in att sätta draggrimma på lilla HVAn å suga löv med , den med Honda motorn bara att låsa gasregl. då slipper jag knalla efter för den är snabb om man kör konventionellt ! Åldern tar ut sin rätt de får man inse även jag
Sen tycker jag att man ska montera timräknare på klippen så har man lite koll på timmarna för oljebyten! :thumme:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare



Raceputte

#47 » 15:52:18, 10-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Att dra en vanlig klippare som lövsug lär ju funka, men ändå, att försöka haka på nåt med bredare/högre kapacitet efter en sån här åkklippare känns inte som nåt den lär orka med, konsumentmaskinerna brukar sällan lida av nån större överkapacitet utöver det dom klarar med befintligt aggregat. Hydrostaten lär knappast uppskatta den extra belastning det blir av att hänga ett större cylinderaggregat på släp tex.
JD 1130
JD 3130
IH 275b
Hanomag henschel F46 Husbil
Iveco 109-14
Ford Cargo 1115
Digger 50
Polaris big boss 250 6x6
CAT 205
Raceputte
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:25:00, 13-06-2009
Ort: Sörbygden, Bräcke kommun, Jämtland
Sverige
Maskintyp: Traktor

RD350

#48 » 17:34:12, 10-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Beträffande åkklippare som så mycket annat får man nog vad man betalar för. Bytte själv ut en tjugo år gammal "Rally" i fjor mot en ny Cub cadett. Cuben kostade ca 18000 o rallyn på sin tid 10000. Ungefär samma "smeck" fast cuben har nån tvivelaktig kinamotor. Hydrostaten är dock kanon jämfört med manuell låda. Har lite större hjul på denna då jag kör mycket vägkanter. Reparationer under tjugo år på den gamla inskränkte sig till svetsning av klippdäck ett par gånger, ljuddämpare, knivar (nästan årligen) oljebyte o luftfilter. Sista två säsongerna drog den dock lite olja. Cub cadett har ganska många modeller att välja på om man köper en dyrare modell än jag gjorde, vilket jag rekomenderar....
RD350
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:16:49, 07-07-2012
Ort: Skåne
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bm 646, Bm 430, Bm 400, Honda Rubicon Volvo 960, 240, Amazon, Yamaha Rd 350


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se