Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Örje LT 1136

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna teman rörande trädgårdsmaskiner här

orion47 (trådstartaren)

#1 » 19:40:36, 24-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla.Har blivit ägare till ett renoveringsojekt Örje LT1136 står det på huven.Jag letar efter info om denna traktor.Tror att det är ett amerkanskt bygge som är "dekaltrimmat" av Örje. Men kan inte reda ut vilket märke.
Den har en 11 Hp Briggs&Stratton byggd 1981 så den är det inga problem med. Har Peerlesslåda ,manuell.
Reservdelskatalog och instruktionsbok är intressant. Den skall dra hem ved från skogen och kanske smider jag en snöplog till den.Om det finns en överbliven snöplog i västra sverige kan det vara intressant. Klippdeck är inte aktuellt.
Ha det bra alla Orion 47

1 person gillar det här inlägget.
orion47
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:52:55, 24-02-2011
Ort: Kärna Va Götalandslän
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Hydrovåg SG 10 (hobby) Honda 650 lsr, ,Morris Minor 1000 1959.Örn Sk
svarv, Arboga pelarborr, Örje LT1136 trädgårdstraktor



RD350

#2 » 20:25:39, 24-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hade en "Örje", kommer ej ihåg modell men fick för mig att det var samma maskin som "Muray".
RD350
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:16:49, 07-07-2012
Ort: Skåne
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bm 646, Bm 430, Bm 400, Honda Rubicon Volvo 960, 240, Amazon, Yamaha Rd 350


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se