Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Allmänt

växelsspak Gutbrod 2500

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna teman rörande trädgårdsmaskiner här

connyos (trådstartaren)

#1 » 10:39:22, 19-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Jag är en stolt ägare till en Gutbrod 2500! Jag skulle så gärna få tag på delar eller få tips på hur jag ska få fast växelspaken vid kulleden, det är irriterande att få spaken lös i handen hela tiden. Säkert ett problem som fler upplevt. Denna fantastiska maskin finns i Jämtland och gör tjänst som snöröjare till full belåtenhet. Känner dock inte till årsmodell, den har en Renaultmotor som spinner gott.
Detta är nog allt jag vet om denna traktor.
connyos
connyos
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:36, 08-10-2019
Ort: Bräcke, Jämtland
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: gutbrod 2500



magirus

#2 » 12:41:48, 19-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är den gängad eller pressad? Kan du ta nån bild på spaken o där den ska sitta? :photograph: De ä litt svårt komma me tips annars :mrgreen: Sen är de ju så att Maskinister ser Gärna på bilder på manicker o mackapärer av allehanda sorter o slag! :thummar:
magirus
 

connyos (trådstartaren)

#3 » 16:02:49, 19-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

ska fixa bilder! Det är många mannicker och mackapärer på en Gutbrod..
växelspaken är kulformad nedtill och går ner i en skål, typ som en styrled, men det finns inget som håller den på plats!
kanske man kan använda en styrled..

1 person gillar det här inlägget.
connyos
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:36, 08-10-2019
Ort: Bräcke, Jämtland
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: gutbrod 2500


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se