Då ser vi att M2 och AC2 är hopkopplade med varandra.
M1 går till AC1 via ett par lågohmiga
motstånd och en triac (den stora trebeningen som sitter på kylfläns). Reläet (den vita saken) har sin
kontakt parallellt med triacen och kan alltså kortsluta den. Den gula saken längst upp är en avstörningskondensator. Kortets funktion är nog att vara en mjukstart.
Då är det väl mest troligt att motorn ska anslutas till M1-M2 , och inkommande nätspänning till AC1-AC2. Om man ska vara petig, så ska nollan (blå
kabel) gå till AC2.
Kortet ser lite fuktskadat ut på lödsidan, och en del lödningar håller på att spricka upp (t ex vid AC1) Lödningarna vid triacen ser fult påbättrade ut sedan tidigare och skulle nog må bra av att lödas om en gång till.
Innan du tar kortet i bruk, föreslår jag att du bättrar på alla dåliga lödningar (kortet är säkert lött med blyfritt lod på fabrik eftersom det verkar vara tillverkat efter 2006, så använd sådant lod vid påbättringen också), och tvättar bort flussmedelsresterna. T-sprit eller isopropanol (frysskydd för tryckluftbromsar) och tandborste fungerar bra, skölj noga med rent vatten efteråt, innan spriten har avdunstat. Låt torka ett bra tag, så att även vatten som ev har kommit in i relät får avdunsta, innan du sätter ihop och provkör. Det går bra att lägga kortet i varmluftugn på t ex 60 grader. Tejpa över hålet på summern (den svarta runda burken längst ned) innan tvättningen, så det inte kommer in sprit eller vatten i den.
Kolla att skruv/mutter som håller triacen är väl åtdragen.