Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Allmänt

priskoll

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna teman rörande trädgårdsmaskiner här

fredrik76@koping.net (trådstartaren)

#1 » 20:14:43, 16-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har 2st begagnade klippon som jag inte har en aning om vad andrahandsvärdet kan ligga på så finns det någon som har någon koll på det?

1st Klippo Excellent GCV 135 med honda motor, 2009 i mycket fint skick (ny startapparat, ny topkåpa och ny tändspole samt nyservad)

1st Klippo Pro 19s med Briggs motor, 60 Intek Edge OHV 2005 också i mycket fint skick. (ny driv och gasvajer samt nyservad)

har kollat blocket men hittar inget som matchar det jag har.
fredrik76@koping.net
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:50:33, 31-03-2020
Ort: köping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



igelkottar

#2 » 11:35:23, 17-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Att du bytt förslitningsdelar är nog svårt att du får nypris för, det är ju det som får ingå i service.

Så titta du vad andra fått för liknande maskiner bara, så har du mera fingervisning om vad som är gångbart, vad folk vill ha för saker är en helt annan.
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

fredrik76@koping.net (trådstartaren)

#3 » 18:29:06, 17-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

igelkottar skrev:Att du bytt förslitningsdelar är nog svårt att du får nypris för, det är ju det som får ingå i service.

Så titta du vad andra fått för liknande maskiner bara, så har du mera fingervisning om vad som är gångbart, vad folk vill ha för saker är en helt annan.


Självklart räknar jag inte med nypris på förslitningsdelar, dock är det ju skönt som köpare att veta att säljaren är seriös och säljer maskiner som är i väldigt gott skick.

att jag ska kolla vad andra fått vet jag inte hur jag ska göra och det var själva grundfrågan till forumet att det var det jag ville ha hjälp med.

1 person gillar det här inlägget.
fredrik76@koping.net
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:50:33, 31-03-2020
Ort: köping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se