Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Elfel på Wheel Horse

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna teman rörande trädgårdsmaskiner här

johndeere6530 (trådstartaren)

#1 » 12:19:09, 04-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Har en gammal Wheel Horse c175 som strular lite.
När jag vred om nyckeln för ett tag sedan så betedde den sig precis som att batteriet var dåligt, laddade det och inget hände. Såg sen att det rök lite från några kablar. Hittade tillslut en kabel till startrelät som skavts in till kopparn och låg mot chassit. Pressade till en ny kabel med extra förstärkning vid den vassa chassidelen. Motorn startade direkt och gick som en klocka! Körde några gånger efter det med samma goda resultat.
Men nu helt plötsligt beter den sig precis likadant, men nu hittar jag inga skadade kablar någonstans! Batterikablarna, kabeln till startmotorn och någon annan liten till startrelät blir riktigt varma direkt man slår igång starten.
Det enda jag kan hitta är att pluskabeln till batteriet har lite ärjade kabelavslut i kabelskorna och känns lite torra o nån tråd har gått av.
Om det inte är det som är fel, vad kan det då vara??
johndeere6530
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 00:26:31, 27-12-2012
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Avant



Sparrow

#2 » 14:01:50, 04-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det en Kohlermotor du har isf har jag varit ute för att en klack som sitter i änden på kamaxeln o ska påverka dekompressionsventilen , hade slitits så att gick inte att starta om motorn var kall. Startmotorn gick inte runt ens med extra batteri. Min motor var den encylindriga 17 hk. Prova med startkabel direkt till startmotorn.
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se