Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseMedlemspresentation

Ny medlem från Roslagen

2 inlägg • Sida 1 av 1
Är du ny här? Välkommen att presentera dig i detta forum. Berätta vem du är och hur du hittade hit ...

Roslagsbo (trådstartaren)

#1 » 23:14:22, 04-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittade forumet när jag nu efter många års uppehåll är på väg att skaffa traktor igen, har kört en hel del innan men så hamnade jag i lägenhet i stan och då är traktor inte så användbar, men har en bit mark på en ö/halvö efter utdikning och där är tanken att skaffa en liten traktor/kompakttraktor för att sköta stället då kroppen börjar klaga på att vara lyftkran.

Jag har tidigare kört en hel del traktor av olika modeller och storlekar även lite skogsmaskiner så inte helt novis på själva körandet men det var länge sedan så jag har dålig koll på vad som finns idag så kommer att be expertisen här på forumet om goda råd framöver.

Då jag endast har ett klassiskt traktorkort enda jag tagit , nej jag har inte fått mitt körkort indraget som många tror när jag säger att jag inte har något!

Däremot har jag behörighet att köra båt av olika storlek både privat och yrkesmässigt, så den traktor jag väljer ska få köras både i skog och på väg med ett traktorkort.

Hoppas Ni står ut med en del dumma frågor då det vad jag ser har hänt väldigt mycket sedan jag senast höll på med traktorer och maskiner så måste lära mig massa nytt samt få koll på för mig okända fabrikat.

Tack på förhand

4 personer gillar det här inlägget.
Roslagsbo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:27, 02-12-2022
Ort: Uppsala / Öregrund
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Maskinlös för tillfället



Mattias_E

#2 » 23:33:26, 04-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Välkommen, trevligt med lite nytt intresse här på forumet :bira: :shake_hands:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72


Återgå till Medlemspresentation

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se