jonnordvall skrev:Någon av Audis värre modeller med hel led fram kostade för några år sedan typ 35 40 loppor. För en lykta. Och dom byttes ofta på garanti pga fukt......
Sedan är det väl hela tiden en balansgång för verkstaden/kunden mellan många timmar för byte av en billig del, eller kort tid för byte av en komplett enhet.torbjorn_forsman skrev:Sen är det ju faktiskt en sak om en biltillverkare betraktar lykthuset som en komplett enhet med ett enda reservdelsnummer som det inte går att köpa smådelar till, eller om en stressad märkesverkstadsmek som jobbar på ackord inte har en tanke på att försöka pilla isär det och reparera på komponentnivå, men en helt annan sak om LED-belysningen faktiskt är byggd så att det är fysiskt möjligt att ta isär, reparera och få ihop den igen.
Jämför med t ex generatorer och startmotorer som biltillverkarna ser som kompletta enheter som de inte håller småreservdelar till, men som faktiskt är fullt möjliga att laga för den som är kompetent (och för den delen, som underleverantörerna eller eventuellt piratfirmor håller reservdelar till).
Återgå till Medlemspresentation
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster