Näthandlande är fantastiskt, och enkelt
Beställde 2 kränghämmarstag på amazon 2 Augusti med ETA 2 veckor senare, ännu har inga
stag kommit.
Ett antal ändrade ETA lämnades innan jag fick tillåtelse att begära återbetalning vilket gjordes.
Kollade mitt amazonkonto idag, inget svar av säljaren och inga pengar på bankkontot.
Lite rotande i de olika menyerna gällande min order gav att nu anges paketet levererat, men inte till mig då jag inte var hemma mitt på dagen.
Nej, de flesta brukar inte vara hemma dagtid under en arbetsvecka...
Så mitt paket, som fraktats av en okänd aktör, lämnades istället till en vid namn ej nämnd, närliggande butik
Förutom att ingen info om detta getts mig, antas jag tydligen resa runt till samtliga närliggande butiker och fråga om de möjligen har ett paket till mig.
Skrev ett omdöme om säljaren som inte var smickrande, och begärde återbetalning.
Även återbetalningen krävde ett omdöme/förklaring, när den var skriven och jag tryckte på skicka uppstod enligt amazon ett påpassligt tekniskt fel och jag uppmanades försöka igen om 15 minuter
Det här känns lite som min sista order på ebay, det paketet angavs också som levererat trots att det aldrig kom närmare min postlåda än 20ish Mil, för att sedan returneras till säljaren i USA.
Edit,
Nu fungerade återbetalningen som godkändes snabbt.
Tittade även på säljarens feedbackbetyg, endast 2 personer har gett feedback och båda har haft samma problem, att fraktbolaget lämnat in paketet ( om det ens funnits något paket ) på något okänt serviceställe och inte meddelat kunden varken tid eller plats.