Oftast blir man upprörd över mångas beteende i trafiken, men idag utbrast jag i ett gapskratt
En förare framför mig gjorde ett livsfarligt fel, nej han körde inte för fort, och lärde ett par gående att bilar stannar för att släppa dem över vägen trots avsaknad av övergångsställe vilket stoppade upp bakomvarande trafik.
Jag tutade på föraren för att få honom att flytta på sig så trafiken kunde rulla igen vilket inte uppskattades då föraren ägnade mig mer uppmärksamhet hängandes ut genom det nervevade fönstret, än trafikmiljön framåt, vilket gjorde att han körde på och upp på en refug
Vet inte om det blev några skador, men hjul och upphängning brukar inte må bra av vassa kanter.
En trafiklärare gjorde samma sak med mig som passagerare vilket jag ifrågasatte, svaret han hade var att vi hade ju inte bråttom och kunde vara snälla och släppa de gående över vägen.
När jag frågade vad som händer när någon som inte tänker stanna mitt på en väg och släppa över gående där inget övergångsställe finns, och de gående nyss lärt sig att bilar stannar blev det lite lorrystämning i bilen. Tänkte inte på det...