Jag vet inte hur det är på verkstadssidan men på förarsidan så finns det nog jobb.
Jag var ju uthyrd i två veckor till ett ftg här i närheten, dom har en Neuson hjulare står still i nästa vecka och eventuellt också en Huddig som även den står still. Åtminstone Huddigen har jobb i nästa vecka men utan förare så går det inte. Nu tror jag att Huddigens kund har hittat en annan maskin för nästa vecka så det reder sig för deras del men det är inte lätt med förare.
Helt klart är i alla fall att bra förare (gärna med lite kontaktnät) har lätt att få jobb, i alla fall så här års.
Ska man summera det som jag hört från kollegor senaste tiden så är det inte helt förvånande så här:
Den förare som är försiktig med maskinen har goda förutsättningar.
Samma sak gäller den som kliver ur maskinen och tar tag i en skyffel om det behövs istället för att sitta och titta på. Har en kollega som helt enkelt sparkade sin lastbilschaffis eftersom han hade suttit och väntat i två timmar (!) istället för att kliva ut och ta tag i problemen själv. Deras
lastbil får stå still istället.
Att vara självgående är ett måste liksom att tänka själv.
Att vara beredd att ta i och skita ner sig en dag när det spöregnar på tvären är också ett måste men det jämnar ut sig när man en annan dag kan kosta på sig en stund sittandes på en sten i skogsbrynet med solen i ansiktet tittandes ut över en stor äng.
Ja, och så givetvis att kunna köra maskinen på ett säkert sätt också men det är ju självskrivet.
Jag tror att inte bara du utan även de flesta medlemmarna här uppfyller de flesta av krav. Är man medlem här på forumet så är man det för att man är redigt intresserad av ämnet och då kommer allt det där andra automatiskt.
Och jag tror att de flesta av dessa punkter enkelt kan översättas till verkstadssidan också men jag vet inte hur konjunkturen är där.
Edit:
Justerade lite gallimattias i språket. Inga ändringar av vikt.