Ska vi ta det från början så reparerade jag Märklin- och Fleischmanlok m.m. åt en leksaksaffär i slutet av 50-talet, fortsatte med flygande med små glödstifts- och dieselmotorer, t.ex. Taifun Hurricane, Webra Bully och PeWee. Å sen. Ja då kom ju mopparna in i bilden, och dom vart ju många och gick ibland lite för fort. Nån väldigt mycket för fort. Såsmåningom kom då bilarna in i bilden, först en Saab 93, MB190-56, Cheva Bel-Air 2d ht -56 och många mer. Jag kan berätta att när första barnet kom hade jag en Cadillac limousine 1957, vilket var mycket praktiskt då man kunde öppna bakdörrarna och köra in barnvagnen hel och hållen för att ställa den med en axel på vardera sidan om kardantunneln. Den bilen står f.ö. numera på Albinsson & Sjöbergs förlags museum, gammal kungabil. Och sen då? 1970 köpte jag min första lastbil, en Scania-Vabis L7542 -58 med 3v.-tipp från Sörling. Därefter vart det fler lastbilar, åkeri m.m. Grus och schaktbilar, inrikes fjärrtransporter och sen även utrikes på mellanöstern och nordafrika. Men i början på åttitalet fick det vara nog. Blev busschaufför på SL sedermera Swebus 10-12 år. Numera bonde på Gotland på väg till Sörmland där vi köpt en gård. Maskiner jag tidigare ägt och spakat: MF175S, MF 50 R, Bröyt X2, X2b, BM840, BM845, BM846, Hough h35, Hough h65c, Hough 530 och Bofors BS19 + ngn. till. Vad jag har nu tänkte jag försöka förmedla med en fotovandring runt gården här och på nya stället. Vi hörs. Mvh. Reid.