Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseMedlemspresentation

Snart nybliven Åkermanägare

6 inlägg • Sida 1 av 1
Är du ny här? Välkommen att presentera dig i detta forum. Berätta vem du är och hur du hittade hit ...

petterekman (trådstartaren)

#1 » 20:08:48, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla!

Petter heter jag. 31 år gammal byggingenjör bosatt i Göteborg men uppvuxen på Åland. För ett år sedan började jag längta tillbaka väldigt mycket till det vackra öriket och livet man kan leva där, och för en månad sökte jag ett jobb som jag nyligen fick! Flytten hem igen sker om en månad och målsättningen är att börja bygga hus så fort som möjligt.

Att bygga hus är något jag drömt om länge, och under det gångna året har jag ritat hus, funderat, planerat, gjort kalkyler, och nu på sistone börjat med något av det roligaste: leta grävmaskin! Målsättningen är att bygga så mycket av huset som möjligt själv, delvis för att spara pengar men mestadels för att jag ser det som ett otroligt lärorikt, utmanande och roligt projekt! Och ska man göra allt själv, ja då måste man ju ha grävmaskin!

Har hängt en del här på maskinisten och läst trådar om alla möjliga grävmaskiner. Har letat på blocket och nettikone i Finland i snart två månaders tid, och varje intressant objekt har jag sökt information om på forumet. Jag är en man som tycker något av det roligaste med alla inköp jag gör är att göra all research innan. :laes_detta:

Har även annonserat på Åland och fick två napp där. Åkte och tittade på den ena, en Atlas 1304 hjulgrävare, häromdagen men blev inte särskilt imponerad. Fick sen ett tips om en Åkerman H10b -89 bandgrävare som stått i många år och ägaren funderade på att sälja. Åkte och tittade och provkörde och gillade verkligen vad jag såg, så vi kom överens om en affär vi ska genomföra när jag flyttat hem igen, så om en månad är jag, om inget konstigt händer, ägare till en finer Åkerman! :thummar:

Ser väldigt mycket fram emot att få lägga mina vantar på den och börja fräscha upp den, för då den stått så länge är den i behov av lite kärlek. Kommer att starta en ny tråd för den när jag fått hem den och börjat pilla!

Så, det var lite om mig, och det känns kul att vara här!

8 personer gillar det här inlägget.
petterekman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:26:37, 19-04-2016
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H10B -89



mimeck

#2 » 20:25:16, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi ser fram emot tråden och givetvis ser vi fram emot alla bilder du kommer att ta.
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

petterekman (trådstartaren)

#3 » 22:21:25, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

mimeck skrev:Vi ser fram emot tråden och givetvis ser vi fram emot alla bilder du kommer att ta.


Här kommer en liten teaser iaf, mycket praktiskt reg. nr! :grin:

Bild
petterekman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:26:37, 19-04-2016
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H10B -89

magirus

#4 » 22:39:15, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Välkommen! :shake_hands:
En Åkerman är aldrig fel, en ypperlig hushållsmaskin!! :thummar:
magirus
 

Holger

#5 » 15:19:47, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

:thummar:

Välkommen!
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

petterekman (trådstartaren)

#6 » 12:29:47, 07-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Äntligen är hon levererad!

Projekttråden blir här: [Åkerman] Min största leksak någonsin, en Åkerman H10b -89
petterekman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:26:37, 19-04-2016
Ort: Åland
Åland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H10B -89


Återgå till Medlemspresentation

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se