Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseMedlemspresentation

Ventonz den nye

2 inlägg • Sida 1 av 1
Är du ny här? Välkommen att presentera dig i detta forum. Berätta vem du är och hur du hittade hit ...

ventonz (trådstartaren)

#1 » 23:42:50, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Emil heter jag och har helt enkelt glömt bort att skriva en medlemspresentation
Kille på 24 år som alltid varit intresserad av maskiner av alla storlekar, nu på sista tiden verkstadsmaskiner!
Bor och jobbar i Gällivare, men hembyn ligger i Tornedalen!
För tillfället är jag i ett tidigt skede i att ge en BMW M5 motor andningshjälp med form av ett turboaggregat i en äldre, som jag tidigare gett i form av en äldre bmw M30B35 motor.. Inte första motorbygget däremot då första motorn jag renoverade var en Volvo B21 och vi kan ju sätta standarden där för den går ännu inte idag ens :mrgreen:
Skämt åsido, genom åren har man ju växt lite i sinnet, både förståelsemässigt och effektmässigt och den förra bmw motorn rörde på sig betydligt bättre än den gamla 245an!

Nåväl till lite större maskiner då..
I arbetslivet är jag 1250 meter underjord i en stor statlig gruva och skruvar i lastbilar, hjullastare, väghyvlar, traktorgrävare, vält.. ja allt som har med transport och vägunderhåll att göra..

Verkstadsmaskinparken består hittills av en Köping S8SA svarv som jag köpte för någon månad sen. Även köpt mig en Köping UF1 fräs så sent som idag!
Dyker upp lite bilder i Projektdelen av verkstadsforumet!

8 personer gillar det här inlägget.
ventonz
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:55:24, 17-10-2016
Ort: Gällivare
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Köping S8SA



Holger

#2 » 09:29:11, 08-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Emil, trevligt med en presentation! Välkommen hit!
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test


Återgå till Medlemspresentation

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se