Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseMedlemspresentation

Farbrorn från Älta's "tillsvidareblogg"!

7 inlägg • Sida 1 av 1
Är du ny här? Välkommen att presentera dig i detta forum. Berätta vem du är och hur du hittade hit ...

Roger Bälinge (trådstartaren)

#1 » 10:28:07, 19-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

God förmiddag gott folk!

Min blogg har dragit på någon mystisk semester...eller nåt! :snow: :snow: :snow: :help: :help:
...borta är den under alla omständigheter och jag vill ha den tillbaka snabbt, oförstörd och orörd!
När det nu är som det är och när det börjar dra i fingrarna om ett nytt inlägg, så får jag väl posta det här tillsvidare! (Kommer kanske "flytta" in mina inlägg där när den är åter, bloggen alltså!)

Har några uppslag om vad det skall skrivas om, men nåt mer skit blir det säkert och det brukar "ge sig" när man väl kommer igång!
Har som vanligt hängt upp mig på det som sker... :vissla: :vissla: :vissla:

Klimatkrisen och världens undergång får vackert vänta i dessa tider...inte ens vänsterns klimatalarmisterna kommer till tals, men vissa mindre nogräknade offentliga personer har givetvis försökt väva in den globala uppvärmningen som en möjligt orsak till Corona- pandemin snabba spridning! :uupps: :uupps: :uupps:
Det är hursomhelst skönt att slippa reta upp sig på klimatcharlataner som Rockström m.fl. som säger det makten vill höra och samtidigt blir rikligt belönade för deras "medvetna" faktalögner!
Riktiga forskare håller sig till relevant fakta och för dem finns det inget konsensus inom forskningen...Konsensus inom klimatforskningen är ett påfund av politiker och "pk eliten"!
...skall vi verkligen skrämma upp våra barn med en massa dåliga antaganden av en massa oseriösa forskare?
Den största lögnaren och mannen bakom "hockeystickcurve", Michael Mann är avslöjad som forskningsfuskare, men ändå håller "samtliga" fast vid hans fabricerade forskning..läs Al Gore, lilla Greta m.fl...
Kolla gärna in "klimathäxan" Elsa Widdings mycket intressanta YouTube kanal om klimatet! Hon försöker förklara på ett lättbegripligt sätt hur klimatet fungerar och hur det sett ut historiskt!
Det finns för tillfället 4 mycket intressanta och lärorika avsnitt i serien "Myter och sanningar om klimatet"...länkar till alla fyra, men det kommer nog fler!!
Jag tycker hon är fantastiskt modig och en kvinna som jag verkligen högaktar!
https://www.youtube.com/watch?v=zVj1NGKnAZ8
https://www.youtube.com/watch?v=7xT258xVPvc
https://www.youtube.com/watch?v=dCgIi0brPlQ
https://www.youtube.com/watch?v=Y85BQuTLNyM

Världen befolkning har i alla tider dött som flugor i influensatider, men varför blåses det upp till absurdum just denna gång? Kolla in detta intressanta program från SWEBB-TV!
Oerhört skrämmande och det är knappast ogrundade scenarier som "målas" upp om vad som möjligen kan förväntas drabba mänskligheten om världens alla "djupa stater" får som de vill! :insomnia: :insomnia:
https://www.youtube.com/watch?v=gZ8P8nOpWQk

Jag är personligen inte rädd för Corona, men är rädd att dra smittan med mig hem till mina gamla föräldrar eller vänner som har "medicinska men" och som kan drabbas mycket hårt eller avlida pga viruset!
På jobbet har vi gjort så att vi inte äter på "etableringen", utan var och en kör med matlåda i sina fordon...I anläggningsbranschen är det hyfsat förspänt så, då vi inte behöver möta "okända" varje dag...
Vi kan hålla avstånd och hålla kontakt med komradion/telefon...

För övrigt är det ett "normaltillstånd" för mig att vara lätt snorig på vårkanten...dels tror jag att den gamla kroppen numer är känslig för pollen och att även min "snarkmaskin" är väderkänslig!
Jag upplever att luftfuktaren i CPAP:en är mer pålitlig då det antingen är varmt eller kallt ute...
Växlande väder på vår och höst gör att den inte fungerar helt optimalt och rätt ofta "går det torrt" i luftfuktaren och slemhinnorna i "snoken" torkar ur och jag nyser hysteriskt och snoret rinner i några dygn, typ och lagom till "normaltillståndet" infinner sig, går det torrt igen! :arrow: :arrow: :arrow: :huh:

...i dessa tider uppfattar "hysteriskt uppskrämda människor" allas "snordragande" som att de är Corona-smittad, men under "normala" förhållande skulle ingen jävel ens bry sig!
Så jag vill lägga till!
...om jag känner mig det minsta osäker på "mitt normaltillstånd", så är det mitt medmänskliga ansvar och inte minst min j*vla plikt att lägga ner och hålla mig hemma tills "normaltillståndet" åter är ett
"normaltillstånd"! PUNKT!

Några fler befogade frågor i dessa tider! :laes_detta: :laes_detta:
När tänker våra folkvalda politiska "narrar" dra sitt strå till stacken och åtminstone försöka visa att de bryr sig om väljarna med att kanske avstå från delar av sina absurt höga arvoden? :djaevul: :djaevul:
Ett förslag är att deras pengar oavkortat skulle kunna användas till att köpa in "oupphandlad" skyddsutrustning inom vården? Det finns utrustning att tillgå bara man går utanför L O U...
Är det verkligen inte dags att ifrågasätta EU medlemskapet...allt det "underbara" som utlovades så vitt och brett med ett medlemskap har i "skarpt läge" visats sig vara jävligt svårt att infria..typ att få vårt betalada sjukvårdsmaterial levererade från andra medlemsländer m.m.? Vi betalar i dagsläget 35 miljarder och får 11 i retur, dessutom vill EU höja medlemsbetalningen för oss yttligare...en jävligt dålig affär i mina ögon!

Vad är det för j*vla statsmakt som överhuvudtaget vill ha ränta på beviljade uppskov med betalningar från välskötta företag med likviditetsproblem m.m. i dessa tider? 0 ränta och gör en avbetalningsplan när det börjar rulla på igen är mitt förslag!
Och vad fan får vi för skattepengarna vi öser in?
En migration utom kontroll, en nedmonterad sjukvård, ett handfallet och odugligt rättssystem, kriminalitet utom kontroll, sjukt höga arvoden till en samling ytterst mediokra/odugliga/maktfullkomliga politiker, höjda avgifter och skatter på allt, absurda skattebaser, typ plastpåsar för 7 spänn, 46 miljarder årligen av våra skattepengar öser regeringen ut i bistånd runt om i världen! (Enligt många är det "självklart" okontrollerat var dessa slantar hamnar..."Slukhålet" FN tar för sig också av våra biståndspengar, trots att vi betalar avgifter där med!

Vart är det på väg kan man verkligen fråga sig och är inte mina frågor rimliga?

...and now for something completely different! :grin: :grin: :grin:

Vårens sportsliga "snackis" är huruvida det blir lir i de vackraste av färger eller inte?
Fakta är i a f att han numer har Z I tryckt på träningskläderna...och ser ut att trivs ypperligt i omgivningen och omgivningen med honom! :thummar: :thummar:
Det jag läst från träningar m.m. är att han är jävligt engagerad och kommer med råd och tips till våra ungdomar! Han ger 100% på träningarna och är noga med att inte vara någon "mer" än en i laget!
Han är således en mycket uppskattad "gäst" nere på Årsta, Hammarbys träningsanläggning!

En liten detalj är att han vunnit det mesta inom fotbollen...utom VM, EM eller SM-guld!
Hammarby kan i a f erbjuda honom en möjlighet att lyfta in ytterligare en ny pokal till prisskåpet när serien sparkar igång och innan karriären är över... :grin: :grin: :grin: :grin:
Bild
Bild

Några ytterligare fakta är att man inte kan köpa aktier i medlemsföreningen MFF...men i aktiebolaget Hammarby Fotboll går det!
Hans tidigare klubb LA Galaxy och Hammarby har samma ägare, Anschutz Entertainment Group (AEG) och de bjöd ut delar av deras aktieinnehav i Hammarbys till Z I....som givetvis sett potentialen i klubben, han bor i Stockholm, hans söner lirar med Bajen och köpte självklart aktierna i affärssyfte och efter karriären är det uttalat att han kommer hjälpa till med kontakter, rekryteringar och erfarenheter m.m. för att föra fram klubben ytterligare!

För egen del har jag bytt avatar till nämnde dignitär! Dels för att jag behövde en liten uppdatering av mitt nick med några nya fakta! :thummar: :thummar:
...och givetvis för att "salta" lite i det öppna infekterade skånska såret! :lmao: :lmao: :lmao:

Ha en så trevlig söndag det går! :wave: :wave: :wave:
Senast redigerad av Roger Bälinge 15:17:13, 19-04-2020, redigerad totalt 5 gånger.
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!



magirus

#2 » 10:34:32, 19-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag önskar Farbror desamma. dvs en trevlig söndag :shake_hands:

2 personer gillar det här inlägget.
magirus
 

igelkottar

#3 » 11:23:29, 19-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dito :grin:
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

Sparrow

#4 » 13:33:36, 19-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Herr Ä beskriver exakt hur läget är i gamla Sverige idag. Tyvärr är stor del av svenskarna bortkollrade idag, man ser inte längre än näsan räcker. :insomnia: Kanhända många skulle vakna om EU fick för sig att förbjuda SNUSET. Verkar som de flesta av våra makthavare trivs med o sitta i knäet på EU bossarna i Bryssel. Allt går ut på ” mutor” ex de fantasilöner o pensioner våra sk representanter mottager. Öppna gränserna är ju oxå en slags muta till ”folket” knark o vapen som flödar fritt in o stöldgods som försvinner ut snabbare än en blink får vi köpet : :djaevul: Man kan ju hoppas att tillräckligt många svenskar vaknar o ser va som håller på att hända o talar om det i nästa val. Elva miljarder borde märkas om välfärden fick det tillskottet.

2 personer gillar det här inlägget.
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)

CountyBruff

#5 » 16:09:41, 19-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hade det inte varit för bilder på s*t*n hade hade du fått ett gilla,

3 personer gillar det här inlägget.
CountyBruff
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:35:41, 28-01-2014
Ort: Södermanland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: ALLT SÅLT

Sparrow

#6 » 17:04:39, 19-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skrev inte inlägget för att få gilla utan hur jag uppfattar läget. Hin håle smilesen har väl antingen jag lr du missuppfattat då . Man kan väl inte tycka att det är positivt med allt stöldgods som försvinner ut ur landet pga i stort sett obefintlig kontroll o dessa öppna gränser som är så j:a viktiga för EU fantasterna.

1 person gillar det här inlägget.
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)

Roger Bälinge (trådstartaren)

#7 » 20:55:10, 02-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

God kväll!

Den gode Holger har givit mig min blogg åter.. :shake_hands: :shake_hands: :buga:
...som finnes på annan plats här på M!
blog.php?u=233041

Denna tråd kan komma att användas ändå, men i första hand skall det bloggas på bloggen, om man säger! :vissla:
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!


Återgå till Medlemspresentation

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se