Hade akylat till bensin och slarv inställt tidigare gick fördröjt upp ax men den här husqvarna inställ metoden fungerar bra jag rengör först med
kompressor blåsa spån bort runtom på Jonsered 451 EV har jag löst
inställning kollade
ljuddämpare felfri så tog och fin lirade med L och H kollade stående och liggande grunden är en Tillotson skruvar var H=1 och L= ½= lika med finlir från högsta tomgångs varv vid 1/4 plus 1/4=½ men fick öka lite på L och på H=1 oförendrat del lilla vrid på skruvarna och lite justera på T skruven då fungerade den stående och liggande på tomgång men kräver vid längre uppehåll ca 7 ryck för start samma som månads uppstart och båda ½ gas uppstart med båda i och med stopp och direkt ryck går den genast i gång den blir med husqvarnas anvisning riktig bra nästan kansche en liten 1/32 mindre på L
skruv och upp 1/32 på H skruv om blandning är lite komp fet går övervinning på tomgången hård gång självstanna på tomgång men kolla stående liggande samma tomgångsvarv.
Jo en sak var att spån på fjädrarna kan göra 90 grader= 1/4 och fjädrarna på inställ skruvarna L och H på Tillotson tog 90 grader=1/4 före nålen bottnade så de är lite ½ knipsad slipad för L var knappt upp alls var säkert något billigt tillotson parti jonsered köpt in spelar inte praktiskt stor roll men fabriken hade inte fått original till det den kedja drog kall såg blev stilla varm ett L skruv fel för mycket uppe så procedurens utgångsläge var fel anat en skruv varv stämmer ej skruvarna påverkar varandra svårare få till om de inte bottnar nålen utan i
fjäder före sedan fungerar fin lira skruvar för att gå på bludder på H och konstant varv tomgång på L stående och liggande och fin lira sedan med alla tre skall inte behövas skall vara rätt med rätt metod stående liggande lite hård och lenare gång tomgång med finliret knappt märkas skruv röra H och L skruven märks direkt för T skruv kompensera.
Det som är på
förgasare är membran och nålen och ett litet inbyggt filter tätmaskigt metall duk
sil smuts kan gå efter längre tid förbi tankfiltret täppa till det om sågen stått länge kan man med lätt
tryck sätta tank
luft intags
slang eller modifiera tanklock med cykelventil och luftslang kläms i hop med påsklämma att prima upp på modeller utan primer för att dra upp bränslet brukar inte gå fören förgasaren fått i sig bränslet upp och vid membran byte kolla att det blev jämt draget och tätt förgasaren efter hop monteringen.
jag ser på skogsverktyg att det värkar finnas 5 typer av inställ skruvar mejsel rak / skjärna / D kut / dubbel DD kut / packman.
vad kinesiska zekuma och japanska nikki har för typ inställ på skruvar vet jag ej men något av före gående typ troligen.
När det gäller alkylat 2 T så är den lit fel men går köra så prövat olika där stil alkylat var minst fel mest kraft någon % bättre för få optimalt H minskas 3/16 och L ökas 1/8 sågar går fett normalt på alkylat 2T med lite effekt förlust ställer man om skruvarna för alkylat 2T bör den ej tankas med vanlig bensin risk tor skärning går varv register ej bludder om skruvat för alkylat 2T.
Jag har ej provat med E85 men börja med
olja som håller sig bladad i E85 sen får H upp ca 1½ eller 1 och 3/4 utgå från för E 85 är ju + 30% och varje1/4 ca 10% sedan beskrivna procedur.?
Mvh Block Stens trollet Svante Vante på pörsmarkshälla
Maran är på dåligt humör i berg hällan tyvärr.
Även ett troll kan flyga vante
Team EVKI=Eviga Varningens Kollektiva Idioter.
Team BDH=Bara Det Håller.
Maxwells ekvationer.