Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerSåg- och vedmaskiner

Köpa bandsågverk men vilket?

47 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera såg- och vedmaskiner här

Peter Persson

#46 » 18:03:11, 13-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag upplever inte mitt trångt, det mesta jobbet är ju mitt i ingången och sen att gå fram och tillbaka... Jag gjorde även plats för bandslipen och en vagn för spån. Det behöver inte automatiseras så mycket, du måste ju stapla plank osv så att kasta en hink med spån eller gå iväg med bakved tycker jag inte är störande.

Fast jag har ju automatiserat det med en ventil från en kaffe bryggare istället för vatten ventilen iaf

/ Peter

Åkerman H12
BM 650
LM 218
BM430
Fordson Dexta
Volvo T-24
BM 350

http://www.youtube.com/user/Peter3038

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Peter Persson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:22:17, 05-12-2006
Ort: Nyland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Åkerman H12
Volvo BM 218
Volvo BM 650
Volvo BM 350
Volvo BM 430
Volvo T-24
Fordson Dexta
Claas Mercur



ghaven

#47 » 04:20:39, 20-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enig i at automatisk vann ventil en grei sak. Min løsning er en ventil som vire styres fra samme håndtak som legger på og av speed på motor. Var feste til to virer på håndtak, så da ble det en til speed og en til vann. Greit å slippe å tenke på om vann står å renner eller om en har glemt å sette på. Kan vel ikke ta æren for selve ideen, da det finns som ekstra utstyr, men alt som kan lages i furtebua pleier bli å bli billigere enn å kjøpe ferdig
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren


Återgå till Såg- och vedmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se