mimeck skrev:Turbo diesel:
Det låter ju vettigt. Två mätpunkter kan jag nog få till på axeln.
Såg att det finns nånn mätare med en lampa som tänds vid övervarv. Har inte kollat om den går att ställa ner till 1000rpm och mindre.
Sedan är det 24Volt så det måste ju vara en mätare som klarar 24V också.
Har du nånn aning var och vilken typ av mätare du köpte? Tänkte på torbjörns inlägg. "En del varvräknare kan tänkas vara beroende av denna likspänningsnivå, andra bryr sig inte."
torbjorn:
Får kolla om det står nått innan jag ev. beställer men annars får jag chansa.
Jag använde befintlig (bensin) originalvarvräknare, Golf 1 & 2, Jetta 1 & Passat från mitten av 80-talet vad dom nu kan tänkas heta. Det blir ju en ganska grov
indikering för dig nedåt 1000 varv, bilvarvräknarna är ju inga precisionsinstrument direkt. Jag var inte så nyfiken på varvtalet, utan drivkraften var att få originalinstrumentet att lira ihop med mekanisk dieselmotor. Det var ju lite lagom coolt på den tiden, att bara ett
motorfäste passade (resten
spännband & träklossar) var inte lika noga..