Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerSåg- och vedmaskiner

Bandsågverk Frontier OS27 vs Norwood MN27

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera såg- och vedmaskiner här

peo007 (trådstartaren)

#1 » 10:35:32, 12-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skogma säljer både Frontier OS27 och Norwood MN27
vad skiljer sågverken åt, är Norwood värt 12.000:- mer?
någon som har erfarenhet av sågarna?
peo007
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:14:07, 11-10-2009
Ort: Norra uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo T-24
Volvo BM 650



ghaven

#2 » 05:48:38, 14-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har norwood 26 som er gamle modellen av 27. Jeg mener norwood er litt sterkere bygd og har større motor enn tilsvarende frontier. I dag hadde jeg gått for frontier 0s 30 pga pris og størrelse. Meningen har hele tiden vært å bygge om og på det jeg har lyst til, og kunne brukt mellom legget til dette. Finns en sag til som woodland mills selger som kunne vært aktuell hm 130. Alle sager i denne størrelse og pris er mer eller mindre likt bygd og har de samme patentene. Om en går opp i pris er vel woodmizer lt15 hakket sterkere i ramme, og saghodet har litt annen form. Og skal en opp enda mere i pris finns det wirex som vel regnes som enda hakket bedre enn woodmizer etter mitt syn. Finns flere forum for minisagere og trelast prisene har gjort at sager selges i hopetall . Eneste som trekker ned er at leveringstid har blitt endret mange ganger og noen har ventet i opp til 6 månder etter som jeg leser. Er du neve nyttig er det ikke vanskelig å bygge en sag tilsvarende portamill pm 14 om en bare vil kutte mindre antall stokker pr år. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

peo007 (trådstartaren)

#3 » 17:49:23, 15-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

"Jeg mener norwood har større motor enn tilsvarende frontier."

Frontier OS27 och Norwodd MN27 har bägge två Briggs & Stratton 13,5 Hk motorer !
peo007
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:14:07, 11-10-2009
Ort: Norra uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo T-24
Volvo BM 650

ghaven

#4 » 04:51:49, 16-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok da tar jeg feil angående motor ,da jeg mener de brukte 7,5 kw el motor som jeg mente tilsvarte rundt 11 hk. Min norwood 26 har 13,5 hk briggs med elstart. Norsk side på facebook som heter minisagbrukets strevere kunne muligens være intresant ,de diskuterer mye rundt hvilken sag man burde kjøpe . Også sirkel og svingblade. Tror du blir fornøyd uansett hvilke sag du kjøper. Viktigste ekstra utstyr etter mitt erfaring er sliper til bånda og ,ikke gå for de billigste båndene. Jeg har funnet ut at hss bånd er de beste med tanke på varighet og pris. Blir fort lei av raskt sløvt bånd. Hss er både stivere og varer mye lengre enn standard blad
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren


Återgå till Såg- och vedmaskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se