skriver bara av egen erfarenhet,har haft 3 st Yamaha 540,,1 viking 1 xlv samt 1 äldre exelve eller vad den hette,strul med lyset på viking och xlv.
spolar på bägge 2,fick till svar av Yamaha att det var vanligt att lindingarna skakade sönder så glapp uppstod i spolarna,funkade perfekt vid byte så det fanns säkert sanning i det.
det kan hända att regulatorn pajar så den jordar ut allt den kan,men lyset brukar alltid glöda lite lite lite så pass att man kan se att
spänning finns i systemet.
försök att mäta med en testlampa i skarvarna nere vid motorn och se om spänning helt plötsligt finns på kablar som annars är utan när lyset hoppar igång.
spolen är jordad på den andra änden inne på tändplattan,har du tur kan den släppt där och ge
kontakt när motorn vibrerar till vid olika varvtal.
1600 kostade en original sist jag köpte en,rinab reservdelar begärde 300kr men en väldigt(oaceptabell) leveranstid.
Det här är MITT Facebook
Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .
Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500
Båt Sandöcabin
Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270
Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris