Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCSnöskotrar

Scooter går bare på tomgang. Cdi-boks?

64 inlägg • Sida 1 av 5
Diskutera skotrar här!

Øyvind 1975 (trådstartaren)

#1 » 09:24:21, 05-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Jeg har en Rajd R 60 78-modell som kun går på tomgang. Om man forsøker å gi gass, så øker ikke turtallet mer enn kanskje 2- 300 omdreininger. Jeg har prøvd med en annen forgasser, som hadde stått på en Rotax, men ingen endring. Motoren i min scooter er en Kohler. Da jeg overtok scooteren var alt ok, men etter noen år ute av bruk så har den blitt som den er nå.

Jeg tror ikke det skyldes lekkasje i tetninger på veivaksel, for da er min erfaring at motoren ikke vil gå på tomgang. Kan feilen skyldes delvis defekt cdi-boks? Tenningsspolen kan nok også ha en feil?

Hvor kan man få kjøpt tenningsspole til en Kohler? Dersom den er feil på. Cdi-boks tror jeg for eksempel Motorspeed AS har på lager. Tenningsanlegget er produsert av Nippondenso.
Håper noen har tips i denne anledning.
Mvh Øyvind
Øyvind 1975
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:26, 09-10-2014
Ort: Beiarn
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 920 T med Vreten F16 frontlaster 1999 mod.
John Deere 1030 med Ålø 2000 frontlaster, 1976 mod.
John Deere 1030 1978 mod.
John Deere 1120 LS 1970 mod.
Volvo BM 350 Boxer med Hymas 4 gravemaskin og frontskjær. 1963 mod.
Volvo BM 320 Buster Diesel med K.K. Lien frontlaster 1962 mod.
Volvo T 25 1956 mod.
Massey Ferguson 65 S 1962 mod.
Massey Ferguson 30 1964 mod.
MF 165 4wd med Sesamatic frontlaster 1976 mod.
JL 530 DT med K.K.Lien frontlaster 1981 mod.
Fordson Super Major 1962 mod.
IH Farmall A 1947 mod.
Rajd R 60 1978 mod.
Mitsubishi Pajero GLX 1996 mod.
Vw Golf TDI 2010 mod.
Opel Astra F 1,6 GL 1994 mod.
Mazda 626 LX 1995 mod.
Audi A8 2,8 Quattro 1995 mod.
Vw Golf 1,6 2002 mod.
Opel Rekord 2,0 GL 1986 mod.
Volvo 240 GL 1990 mod.
Tempo Corvette 300 1963 mod. (Prosjekt).
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod.
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod. (Behøver kompressor).
Massey Ferguson 203 1963 mod.
Massey Ferguson 65 S 1963? mod.
Pluss litt diverse.



Ingoberra

#2 » 00:24:49, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

När en cdi går sönder brukar dom väl vara stendöd?
Ingoberra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:11:13, 18-04-2012
Ort: Sandviken
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 5206

Øyvind 1975 (trådstartaren)

#3 » 04:09:11, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ingoberra skrev:När en cdi går sönder brukar dom väl vara stendöd?


Hei og takk for svar. Ja det tror jeg også, men vet ikke ennå om cdi-boksen helt kan utelukkes som feilkilde. Pratet med en som hadde lignende symptom, motoren gikk kun på tomgang. Da var det tenningsspolen som var delvis defekt. Det var riktignok på en moped, uten at det har noen betydning.

Kanskje jeg heller bør bytte tenningsspolen? At den er en mer sannsynlig feilkilde.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe tenningsspole til Kohler-motoren?
Mvh Øyvind
Øyvind 1975
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:26, 09-10-2014
Ort: Beiarn
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 920 T med Vreten F16 frontlaster 1999 mod.
John Deere 1030 med Ålø 2000 frontlaster, 1976 mod.
John Deere 1030 1978 mod.
John Deere 1120 LS 1970 mod.
Volvo BM 350 Boxer med Hymas 4 gravemaskin og frontskjær. 1963 mod.
Volvo BM 320 Buster Diesel med K.K. Lien frontlaster 1962 mod.
Volvo T 25 1956 mod.
Massey Ferguson 65 S 1962 mod.
Massey Ferguson 30 1964 mod.
MF 165 4wd med Sesamatic frontlaster 1976 mod.
JL 530 DT med K.K.Lien frontlaster 1981 mod.
Fordson Super Major 1962 mod.
IH Farmall A 1947 mod.
Rajd R 60 1978 mod.
Mitsubishi Pajero GLX 1996 mod.
Vw Golf TDI 2010 mod.
Opel Astra F 1,6 GL 1994 mod.
Mazda 626 LX 1995 mod.
Audi A8 2,8 Quattro 1995 mod.
Vw Golf 1,6 2002 mod.
Opel Rekord 2,0 GL 1986 mod.
Volvo 240 GL 1990 mod.
Tempo Corvette 300 1963 mod. (Prosjekt).
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod.
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod. (Behøver kompressor).
Massey Ferguson 203 1963 mod.
Massey Ferguson 65 S 1963? mod.
Pluss litt diverse.

Janson1

#4 » 08:20:34, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Prova och bänd ut elektroderna på ett gammalt stift och kolla hur långt gnistan kan slå, den bör slå minst 5 mm i alla fall. Kolla även så tändläget inte har ändrat sig, kanske en kil (halvmåne)
som gått av och svänghjulet flyttat på sig?

1 person gillar det här inlägget.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

Martin.Eriksson

#5 » 10:14:58, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6

63an

#6 » 10:48:24, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan finnas motstånd "gömda" nånstans , hade samma problem på Suzuki utbordare fast denna ggn. var det starten som felade! Hade jag fått upp den i 1800 rpm så hade den kopplat upp å funkat! Har nått med belastning att göra, inte enkelt att förstå när man åker dit på dylika problem :ohnej:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

G-son

#7 » 20:24:27, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ingoberra skrev:När en cdi går sönder brukar dom väl vara stendöd?

CDI-boxen innehåller relativt enkel elektronik (särskilt på den årsmodellen), som kan drabbas av diverse olika fel. Att den lagt av helt är nog det felet som oftast märks (det är ju ganska oundvikligt att lägga märke till), men man kan precis lika gärna få fel som gör att man får gnistan för sent eller för tidigt. Det kan leda till allt från att man bara tappar effekt (vilket många säkert inte lägger märke till eller bryr sig allt för mycket om på gamla fordon) till att man får motorhaveri utan någon uppenbar orsak. Och stoppar man i en ny kolv utan att åtgärda felet händer samma sak igen, fortfarande utan uppenbar orsak.
När jag jobbade på en mopedverkstad för några år sedan fick vi in en moped som bara startade kall (och gick lite smådåligt på varv), hade den varit igång var den omöjlig att starta igen på en bra stund. Efter en stunds pyssel ställde jag ut moppen i solskenet en riktigt varm sommardag, körde den genomvarm, stängde av och tog med mig CDI-boxen och la den i frysen i lunchrummet. En stund senare satte jag tillbaka den iskalla boxen på moppen och den startade direkt. Felet inringat, kass box - den fungerade bara bra nog för att starta medan den var rumstempererad eller kallare.

CDI-fel som ger svag gnista men tillräckligt för att motorn ska gå på tomgång är sällsynt, men det kan säkert hända också. Mer vanligt är att halvdåliga tändspolar ger svag gnista. Som tidigare föreslagits, kolla hur lång gnista du kan få. Du kan också minska gnistgapet på stiftet till 0,4-0,5mm, det är lättare att göra en kortare gnista så varvar motorn mer då är det ett tecken på att någon del av tändsystemet inte fungerar som den ska.
There is no such thing as material failure - all failures are human in origin!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
G-son
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:05:19, 21-09-2011
Ort: Vimmerby
Sverige

Tycko Mikiasson

#8 » 20:50:58, 15-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag jobbade en del med Polaris snöskotrar i slutet av 80-talet och i början av 90. Och om jag inte minns alldeles fel så hade de olika matar spolar för låg och högfart. Det är dom spolarna som sitter innanför magneten. Det kan vara avbrott eller kortslutning i den spole som tar över på högre varv. Men jag kan ha fel. Det var längesedan.

1 person gillar det här inlägget.
Tycko Mikiasson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:41:52, 21-07-2013
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Shaeff HS 40 Spindelgrävare Ford 4000 jordbrukstraktor ombyggd till Traktor grävare BM 230 Victor och en BM 35-36. och en Terrier

Øyvind 1975 (trådstartaren)

#9 » 02:11:27, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Janson1 skrev:Prova och bänd ut elektroderna på ett gammalt stift och kolla hur långt gnistan kan slå, den bör slå minst 5 mm i alla fall. Kolla även så tändläget inte har ändrat sig, kanske en kil (halvmåne)
som gått av och svänghjulet flyttat på sig?


Hei, takk for svar. Skal prøve å se om gnisten klarer 5 mm gap på elektrodene. Med vanlig gap på tennpluggene, så ser gnisten tilsynelatende bra ut. Men det kan være en helt annen sak når tennpluggen er montert på motoren. Det høres likevel ikke ut som om motoren feiltenner, den kan bare ikke øke turtallet.

Jeg har prøvd en annen coil, byttet med en annen scooter, det ble ingen endring.

Jeg skal kontrollere at det ikke er noe feil på sporkilen på svinghjulet. Alt må utelukkes som feil.
Mvh Øyvind
Øyvind 1975
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:26, 09-10-2014
Ort: Beiarn
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 920 T med Vreten F16 frontlaster 1999 mod.
John Deere 1030 med Ålø 2000 frontlaster, 1976 mod.
John Deere 1030 1978 mod.
John Deere 1120 LS 1970 mod.
Volvo BM 350 Boxer med Hymas 4 gravemaskin og frontskjær. 1963 mod.
Volvo BM 320 Buster Diesel med K.K. Lien frontlaster 1962 mod.
Volvo T 25 1956 mod.
Massey Ferguson 65 S 1962 mod.
Massey Ferguson 30 1964 mod.
MF 165 4wd med Sesamatic frontlaster 1976 mod.
JL 530 DT med K.K.Lien frontlaster 1981 mod.
Fordson Super Major 1962 mod.
IH Farmall A 1947 mod.
Rajd R 60 1978 mod.
Mitsubishi Pajero GLX 1996 mod.
Vw Golf TDI 2010 mod.
Opel Astra F 1,6 GL 1994 mod.
Mazda 626 LX 1995 mod.
Audi A8 2,8 Quattro 1995 mod.
Vw Golf 1,6 2002 mod.
Opel Rekord 2,0 GL 1986 mod.
Volvo 240 GL 1990 mod.
Tempo Corvette 300 1963 mod. (Prosjekt).
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod.
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod. (Behøver kompressor).
Massey Ferguson 203 1963 mod.
Massey Ferguson 65 S 1963? mod.
Pluss litt diverse.

jörgen.ottosson

#10 » 07:15:57, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bara en generell notis, utan erfarenhet av just motorn som frågas om : En tvåtaktsmotor med vevhuset "fyllt" med bränsle/olja ( = läckage på flottörventil i förgasaren, eller att maskinen transporterats på tex. släp med bränslekranen öppen.) kan gå på tomgång, men "surar" mer så fort man försöker öka varvtalet ( mer av det överflödiga bränslet tvingas upp i förbränningsrummet= fet blandning)

Kan man utesluta även det felet, genom att dränera vevhuset, eller genom att man hör/ser att motor inte går fett, så är man ju en bit närmare en lösning...
Deus ex machina

1 person gillar det här inlägget.
jörgen.ottosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:47, 04-01-2009
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: sandvik sl-350
liebherr a500s
scania lbs 140
KL 121B

Øyvind 1975 (trådstartaren)

#11 » 20:01:29, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

G-son skrev:
Ingoberra skrev:När en cdi går sönder brukar dom väl vara stendöd?

CDI-boxen innehåller relativt enkel elektronik (särskilt på den årsmodellen), som kan drabbas av diverse olika fel. Att den lagt av helt är nog det felet som oftast märks (det är ju ganska oundvikligt att lägga märke till), men man kan precis lika gärna få fel som gör att man får gnistan för sent eller för tidigt. Det kan leda till allt från att man bara tappar effekt (vilket många säkert inte lägger märke till eller bryr sig allt för mycket om på gamla fordon) till att man får motorhaveri utan någon uppenbar orsak. Och stoppar man i en ny kolv utan att åtgärda felet händer samma sak igen, fortfarande utan uppenbar orsak.
När jag jobbade på en mopedverkstad för några år sedan fick vi in en moped som bara startade kall (och gick lite smådåligt på varv), hade den varit igång var den omöjlig att starta igen på en bra stund. Efter en stunds pyssel ställde jag ut moppen i solskenet en riktigt varm sommardag, körde den genomvarm, stängde av och tog med mig CDI-boxen och la den i frysen i lunchrummet. En stund senare satte jag tillbaka den iskalla boxen på moppen och den startade direkt. Felet inringat, kass box - den fungerade bara bra nog för att starta medan den var rumstempererad eller kallare.

CDI-fel som ger svag gnista men tillräckligt för att motorn ska gå på tomgång är sällsynt, men det kan säkert hända också. Mer vanligt är att halvdåliga tändspolar ger svag gnista. Som tidigare föreslagits, kolla hur lång gnista du kan få. Du kan också minska gnistgapet på stiftet till 0,4-0,5mm, det är lättare att göra en kortare gnista så varvar motorn mer då är det ett tecken på att någon del av tändsystemet inte fungerar som den ska.


Hei. Jeg har sett litt på scooteren idag. Det er sterk gnist selv med 5 mm elektrodegap på tennpluggen, så den virker ikke svak. Men som du nevner kan man få gnisten på feil tidspunkt om cdi-boksen er defekt. Da er spørsmålet, kan det medføre at motoren bare går på tomgang? Jeg kan ikke utelukke det ennå.

Jeg skal forsøke å minske elektrodegapet på tennpluggene til 0,4 mm og se om det blir forskjell på turtallet. Skal forhåpentligvis prøve det i morgen.

Det du skriver om at cdi-boksen fungerte når den var kald, fikk meg til å tenke på at jeg har reparert minst to motorsager med samme symptom som du nevner. De kunne starte og gå til de ble varme, så var det stopp. Og umulig å få start igjen før den var kald.

Dårlige tenningsspoler er et vanlig problem om gnisten er svak/ikke til stede. Byttet mange på blant annet mopeder, to-hjulstraktorer og gressklippere. Vanligvis har det ikke vært gnist i det hele tatt.
Mvh Øyvind
Øyvind 1975
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:26, 09-10-2014
Ort: Beiarn
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 920 T med Vreten F16 frontlaster 1999 mod.
John Deere 1030 med Ålø 2000 frontlaster, 1976 mod.
John Deere 1030 1978 mod.
John Deere 1120 LS 1970 mod.
Volvo BM 350 Boxer med Hymas 4 gravemaskin og frontskjær. 1963 mod.
Volvo BM 320 Buster Diesel med K.K. Lien frontlaster 1962 mod.
Volvo T 25 1956 mod.
Massey Ferguson 65 S 1962 mod.
Massey Ferguson 30 1964 mod.
MF 165 4wd med Sesamatic frontlaster 1976 mod.
JL 530 DT med K.K.Lien frontlaster 1981 mod.
Fordson Super Major 1962 mod.
IH Farmall A 1947 mod.
Rajd R 60 1978 mod.
Mitsubishi Pajero GLX 1996 mod.
Vw Golf TDI 2010 mod.
Opel Astra F 1,6 GL 1994 mod.
Mazda 626 LX 1995 mod.
Audi A8 2,8 Quattro 1995 mod.
Vw Golf 1,6 2002 mod.
Opel Rekord 2,0 GL 1986 mod.
Volvo 240 GL 1990 mod.
Tempo Corvette 300 1963 mod. (Prosjekt).
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod.
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod. (Behøver kompressor).
Massey Ferguson 203 1963 mod.
Massey Ferguson 65 S 1963? mod.
Pluss litt diverse.

Øyvind 1975 (trådstartaren)

#12 » 20:07:52, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycko Mikiasson skrev:Jag jobbade en del med Polaris snöskotrar i slutet av 80-talet och i början av 90. Och om jag inte minns alldeles fel så hade de olika matar spolar för låg och högfart. Det är dom spolarna som sitter innanför magneten. Det kan vara avbrott eller kortslutning i den spole som tar över på högre varv. Men jag kan ha fel. Det var längesedan.


Hei. Det kan så absolutt være en feil, dersom Kohler-motoren også har dette systemet. For da vil den kunne oppføre seg slik om en av spolene er defekt. Skulle hatt en manual for Kohler-motoren for å lest meg opp på den.
Mvh Øyvind
Øyvind 1975
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:26, 09-10-2014
Ort: Beiarn
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 920 T med Vreten F16 frontlaster 1999 mod.
John Deere 1030 med Ålø 2000 frontlaster, 1976 mod.
John Deere 1030 1978 mod.
John Deere 1120 LS 1970 mod.
Volvo BM 350 Boxer med Hymas 4 gravemaskin og frontskjær. 1963 mod.
Volvo BM 320 Buster Diesel med K.K. Lien frontlaster 1962 mod.
Volvo T 25 1956 mod.
Massey Ferguson 65 S 1962 mod.
Massey Ferguson 30 1964 mod.
MF 165 4wd med Sesamatic frontlaster 1976 mod.
JL 530 DT med K.K.Lien frontlaster 1981 mod.
Fordson Super Major 1962 mod.
IH Farmall A 1947 mod.
Rajd R 60 1978 mod.
Mitsubishi Pajero GLX 1996 mod.
Vw Golf TDI 2010 mod.
Opel Astra F 1,6 GL 1994 mod.
Mazda 626 LX 1995 mod.
Audi A8 2,8 Quattro 1995 mod.
Vw Golf 1,6 2002 mod.
Opel Rekord 2,0 GL 1986 mod.
Volvo 240 GL 1990 mod.
Tempo Corvette 300 1963 mod. (Prosjekt).
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod.
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod. (Behøver kompressor).
Massey Ferguson 203 1963 mod.
Massey Ferguson 65 S 1963? mod.
Pluss litt diverse.

Øyvind 1975 (trådstartaren)

#13 » 20:17:36, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

jörgen.ottosson skrev:Bara en generell notis, utan erfarenhet av just motorn som frågas om : En tvåtaktsmotor med vevhuset "fyllt" med bränsle/olja ( = läckage på flottörventil i förgasaren, eller att maskinen transporterats på tex. släp med bränslekranen öppen.) kan gå på tomgång, men "surar" mer så fort man försöker öka varvtalet ( mer av det överflödiga bränslet tvingas upp i förbränningsrummet= fet blandning)

Kan man utesluta även det felet, genom att dränera vevhuset, eller genom att man hör/ser att motor inte går fett, så är man ju en bit närmare en lösning...


Hei. Det er en sak som må utelukkes, for om veivhuset er fyllt med drivstoff/olje så vil den kunne oppføre seg slik du skriver. Jeg skal starte motoren og la den gå seg ordentlig gjennomvarm. Sist jeg hadde start på den, så gikk den fint, men bare på tomgang. Den ble ikke "sur" og ville stoppe. Jeg tror den kunne gått i flere timer på tomgang uten at den hadde stoppet. Håper å starte den i morgen.
Mvh Øyvind
Øyvind 1975
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:26, 09-10-2014
Ort: Beiarn
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Belarus MTZ 920 T med Vreten F16 frontlaster 1999 mod.
John Deere 1030 med Ålø 2000 frontlaster, 1976 mod.
John Deere 1030 1978 mod.
John Deere 1120 LS 1970 mod.
Volvo BM 350 Boxer med Hymas 4 gravemaskin og frontskjær. 1963 mod.
Volvo BM 320 Buster Diesel med K.K. Lien frontlaster 1962 mod.
Volvo T 25 1956 mod.
Massey Ferguson 65 S 1962 mod.
Massey Ferguson 30 1964 mod.
MF 165 4wd med Sesamatic frontlaster 1976 mod.
JL 530 DT med K.K.Lien frontlaster 1981 mod.
Fordson Super Major 1962 mod.
IH Farmall A 1947 mod.
Rajd R 60 1978 mod.
Mitsubishi Pajero GLX 1996 mod.
Vw Golf TDI 2010 mod.
Opel Astra F 1,6 GL 1994 mod.
Mazda 626 LX 1995 mod.
Audi A8 2,8 Quattro 1995 mod.
Vw Golf 1,6 2002 mod.
Opel Rekord 2,0 GL 1986 mod.
Volvo 240 GL 1990 mod.
Tempo Corvette 300 1963 mod. (Prosjekt).
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod.
Allis-Chalmers HD 5 B 1952 mod. (Behøver kompressor).
Massey Ferguson 203 1963 mod.
Massey Ferguson 65 S 1963? mod.
Pluss litt diverse.

Janson1

#14 » 21:04:57, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, choken är väl inget fel på...?

1 person gillar det här inlägget.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

outback

#15 » 21:21:37, 16-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla allt i bränsle väg. Slangar, filter, ev pump.
Vet att startgas är en mardröm på detta forum men du skulle kunna testa spruta startgas när du ger gas. Varvar den upp då så ligger nog felet i att den inte får tillräckligt med bensin.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
outback
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:34:35, 21-05-2010
Ort: Lycksele
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 4DM halvband dragandes ABS Universal
IH 475
Fiat 580 DT


Återgå till Snöskotrar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se