Kan tillägga att jag nu räknat splines. Skillnaden är att äldre har 22 splines och nyare verkar ha 19 och således är nog hållbarheten högre då splinesen blir grövre och mest troligt även lite djupare.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
En gång kunde jag tydligt se att jag fick in fett.Volvot24 skrev:
Exakt dessa delar ligger på bänken.
- Så det hjälpte inte att smörja hylsan?
Gränsfall att man får plats med vanlig nippel. Ligger nästan kloss mot drivhjulet. Iaf. På min -93a.Volvot24 skrev:Ska deffinitivt göra nåt åt detta.
Endera med en sån som du visar bilder på, eller lossa låda och bussning för att montera en vanlig smörjnippel.
Kan gå... Fast misstänker det kan vara nån skillnad på splines till drev eller att längden skiljer.
outback skrev:Kan gå... Fast misstänker det kan vara nån skillnad på splines till drev eller att längden skiljer.
Har lyckats forska fram att det är lika lager. Så det finns en chans att det kan gå.
Ska pressa av lagren på min axel och sen se om den visuelt liknar den nyare axeln.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Jag använde en tryckluftdriven smörjspruta den gången jag lyckades få in fettVolvot24 skrev:Innan jag ger mig på allt detta ska jag försöka mig på att göra en kona på ett smalt rör och ansluta detta till en fettspruta.
För att på så vis kunna smörja nedre bussningen.
Hå hå, ja ja....
Typ lär känna din skoter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster