Tack för varningen
Tänkte på detta.
Men det är ju i inte bryt o bänd, utan skjut o drag, mest skjut skulle jag tro. För det är ju inte att likna med en framhjulsdriven bil. Hur som haver så vill jag ha dem placerade långt ut och inte under buken... blir svårt att kontrollera och hänga upp eljest.
Tänker mig punkta fast en liten plåt, ett
bultöra, som
fäste på inre ovankant av fyrkantröret efter utvärdering och lägga igen 10 mm hålen, så blir ordningen återställd.
Då kommer tankarna kanske till brottanvisning i närheten av svets, men armen är ju svetsad från början.
Kommer tills dess att ha noga koll på, ev avvikelser.
En fråga. Har det ö h t hänt att trailingarm krökts, utan att man kört i träd eller dylikt?
Det jag oroar mig mer för är frigången mellan mattans kanter och tunneln. Det rör sig om någon millimeter på vardera sida. Skrev tidigare om chassienitar som tog i mattan.