Sida 3 av 3

Re: Polaris med dålig gnista..

InläggPostat: 20:34:38, 13-01-2017
av Martin.Eriksson
Ja nu har ja åkt lite mer å än så länge verkar den då funka så var nog statorn som var kass..
Däremot har ja ett annat "problem".. den har problem å varva ur..
Ibland går den bra men oftast så vill den liksom fastna på 5-6tusen varv å låter lite mysko sen kan den komma med ketchup effekt å varvar ur..
är inte de där riktiga klippet liksom som ja inbillar den ska ha..
svårt o förklara hur den beter sig.. drar man i choken vid gaspådrag går den ännu sämre iaf..
Igår drog ja av startsnöre.. suck.. men har fixat det idag så nu kan man dra igång den som folk igen :cool:
Har en kass film ja gjorde nu ikväll i mörkret men där hör man lite hur den kan va.. ja håller fullt varje gång ja åker iväg från noll och till slut hör man hur den ryter till o varvar ur..
nån som har nå tips? statorn är som sagt fixad. har bytt cdi box utan skillnad och tändspolen är oxå bytt..
https://www.youtube.com/watch?v=M2hoAE2Hojc

Re: Polaris med dålig gnista..

InläggPostat: 23:36:42, 13-01-2017
av Volvot24
Men visst är det som så att CDI-BOXEN känner av vilket varvtal det är och i förhållande till detta justerar tändläget?
Det verkar den ju göra, men de händer lite väl sent.

Så är boxen original eller kanhända det är nåt fel i den?

Re: Polaris med dålig gnista..

InläggPostat: 23:47:00, 13-01-2017
av tortap
Jag tror helt enkelt att variatorerna behöver gås igenom. Båda två. Bara byta nån liten del brukar inte ha nån effekt. Byter man slitdelar och rengör (torrt) så kan det bli som ny maskin. Kan va helt felbestyckat också.

Re: Polaris med dålig gnista..

InläggPostat: 00:26:31, 14-01-2017
av Martin.Eriksson
Bägge boxarna är original..
Ja möjligen att variatorerna kärvar men verkar ju löpa som dom ska när man tittar på dom men...