Ivar Risslén skrev:Inget problem med de som sköter sig och använder huvudet och tänker sig för innan de far ut i terrängen. Så fort man påpekar något om att det finns skoterförare som missköter blir man kallad för skoterhatare. Sedan så kan man fundera på varför det finns markägare som inte vill samarbeta med skoterklubbarna, kan det bero på att det finns skoterförare som har misskött sig. Det finns skoterklubbar som vet vilka som missköter sig men vågar inte säga till de personerna för då får de på skallen av föräldrarna till slynglarna. Det är problemet, det måste till en diskussion bland skoterfolket hur de ska sköta sig annars så finns det stor risk för förbud som ingen tjänar på. Så skyll inte allt på markägarna.
Det är länge sedan som kraftbolagen förbjöd skoteråkning efter kraftledningar. Jag tror det var någon gång på 70-talet eller tidigt 80-tal efter en allvarlig eller dödsolycka. Det var en som körde in i en stagvajer och kraftbolaget dömdes som vållande för de hade inte märkt ut staget ordentligt. Efter det så monterade de reflexer och träskydd på stagen så att de skulle synas i mörkret.
Ivar Risslén skrev:jonnordvall skrev:Terrängkörningslagen gäller inte på snö.. OM det sker utan att skada marken under
Terrängkörningslagen gäller även på vintern med snö. Läs vad Volvo T24 har skrivit.
Det hjälper inte att prata med skoterklubbarna för oftast så lyssnar de som förstör inte på klubbarna eller skiter i vad de säger. De skulle få vara lite i skogsplantering på sommarn när det är stekande sol mellan regnskurarna och dess mellan massor av mygg, knott och broms.
Se vad Simnil skriver i inlägg 30.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster