En RMK 800 före -14 skulle jag undvika, och remdriften är jag fortfarande skeptisk mot. I övrigt så chassiemässigt, och särskilt framvagnen, är definitivt inte svagare än en Summit exempelvis.
Man måste däremot göra vissa saker för sin gamla RMK för att den ska hålla, vill man inte göra det ska man ha en annan skoter. Varmkörning av motorn är LIVSVIKTIG. Dom har stort kolvspel kalla, ger man inte motorn tid att bli varm innan man ger järnet så händer det otrevligheter. Samma sak när man stannat och surrat lite, kylsystemet är så utformat att hela tunnelkylarens innehåll spolas in i motorn omedelbart vid omstart. har man full
mutter då motortempen faller som en sten från 80 grader till 32 så händer det också otrevligheter. Starta, vänta en liten stund tills motortempen stabiliserats och sen iväg. Axys-generationen fick omarbetat
kylsystem, hur det funkar vet jag inte.
RMKn har inga lagringar i boggin, (förutom i hjulen), det är metallaxlar i metallrör så smörja ska man göra mycket och ofta.
Arctic har ju inte Suzuki längre. Dom gör numera egna rovor. Dom verkar funka skapligt.
Dom får förbjuda vad dom vill, då lämnar jag regskylten hemma och kör precis som förr! (och sommarsemestrarna ska jag spendera kringresandes med batteriborrmaskinen i högsta hugg och borra hål i politikers båtar, bestämmer dom att jag inte får köra skoter så bestämmer jag att dom inte får fylleköra båt!)