Hallooooo, köpt mig en ny 5900 LTS (L/C så klart). Hade en förra vintern som försäkringsbolaget snodde efter en olycka... Den var slipad i styrningen så ändstoppen förflyttades å jag MINNS det som svängradien på den var ca 5m, obs! Minns... Säljaren pekade å så vart han då slipat... Var helt fel. Nån annan som gjort det före han helt enkelt. Någon som vet vart stoppen är???
Vad som Gjorts;
Har lossat motorn för å komma åt rejält.
**Slipade först i kransen mellan styrled å LTS tornet. Ingen effekt... (Borde jag kollat innan men är naiv å antar folk vet vad de säger sig veta så nu har jag försvagat styrkransen sådär 30% å 2h mekande därtill är försvunna för alltid )
**Slipade i de ovala hålen i chassit då det såg ut som styrstagen mellan styrstångens styrled å kransens styrled såg ut å ta i chassit. Slipat där oxå å får inte styrningen å gå längre i de förstorade hålen.
SÅ VILL INTE MISSLYCKAS 3 GÅNGEN GILL Kanske jag minns fel ang svängradien på den. (Hade en Bearcat widetrack innan 5900 LTS som hade 15m svängradie. Kanske förskönade 5:9ans svängradie...).
Motorn är lös så kommer åt överallt. (Vill ha moderna skotrars minimala svängradie a ca 4,5m. Slipper man backa mer än in i garaget varje vår när gräset kommer fram).
Tacksam som vanligt för hjälp!!!