Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCSnöskotrar

I veckan var det paketöppning

81 inlägg • Sida 6 av 6
Diskutera skotrar här!

osla

#76 » 13:47:31, 15-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Däremot är det ju lätt att felsöka elstarten på såna enkla maskiner. Om jag bara vetat vars start reläet satt då commander slutade starta så hade jag fått igång den genom att bygga på reläet. Efter lite felsökning så hittades ett kabelbrott på kabeln från startknappen, och vid felsökningen byglade jag relät för att se om det fungerade. Så antigen är det relä eller knapp eller kablar och allt sitter öppet och bra till
osla
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:22, 10-06-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: cat 910
mf590



toker

#77 » 14:20:23, 15-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Start knappen används ju även till backen på 2T maskiner så går väl via nån box som vet vilken signal den ska skicka gissar jag. Brp har ju 4 års garanti så får jag fel på starten under garanti tiden får dom fixa det vilket jag är säker på att dom gör. Fick fel på shoten på nuvarande boondockern efter ett besök på verkstan konstaterades trasig kondensator så dom plockade en kondensator från en ny maskin och satte på min och va nog tur det va garanti för har hört dom är svin dyra.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

treaser2

#78 » 17:50:28, 15-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hört om flera nya brpmaskiner som inte startat efter att ha stått i regn. Nån databox som dött
De vill ändra i grundlagen pga en sagobok, värna yttrandefriheten!
treaser2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:38, 27-02-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H10b

toker

#79 » 18:31:49, 15-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Regn borde dom tåla och boxen sitter ju innanför kåpan rätt så skyddad så tror nog de beror på annat än regnet.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

Simnil (trådstartaren)

#80 » 10:44:54, 17-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Problemet med elstarten på min 600a, och några till jag hört talas om är att startsolenoiden, som sitter nere på tunneln mellan tank och luftburk innanför vänster sidokåpa, klickar och ger ström till instrumentet som piper till men utan att startmotorn går igång.

Och skulle det intermittenta felet inte vara permanent just då den är på verkstan så är inte garantin någon tröst, för hittar dom inte felet så kan dom inte laga det. Och på min maskin så skedde det aldrig med kall maskin utan hände det så var det på eftermiddagen då den definitivt var genomvarm. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är fukt som är boven, men vart? Solenoiden är oskyldig vill jag påstå. Jajja, jag tipsade killen som köpte skotern och att klaga på det varenda gång den var in på verkstan så förhoppningsvis hittar dom något innan garantin går ut.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

Simnil (trådstartaren)

#81 » 08:53:39, 02-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blev en sista sväng på valborgsmässoafton, facit blev rätt exakt 100 mil sedan bytet i slutet på februari och i det närmaste bara "off pist"... vilket även syntes på senaste bränsleräkningen som landade på 5000kr =)

Jajja, dyrast är ju att köpa en dyr grej och sen inte använda den! Nu får den stå och ta igen sig fram tills att det blir att fara till grannkommun för service någon gång i sommar. Har förhoppningen att den kan samåka med båtmotorn då den ska in på första service, på en annan butik i samma grannkommun, efter 20 timmar vilket borde bli i juni-juli någon gång.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021


Återgå till Snöskotrar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se