Ok. Enligt reservdelsbladen på nätet var 21 och 22 lika bestyckade. Betydligt lugnare än den tämligen nervösa bestyckningen -19 hade.
Tyckte -19 var som en RS i ingrepp, hetsig och nervös.
Jag har en tämligen udda
inställning tillvariatorer som tillverkarna, och de flesta kit-makarna tydligen inte håller med om. Flackt och mjukt i sekundären för att inte skapa
värme och sen sköta uppväxling med primären. Många verkar gå på teorin att man ska ha branta helixar och bota bristen på backshift med stenhård
fjäder för att sen tvingas mecka dit skittunga vikter, med motsvarande skarp fjäder, i primären för att kunna "rå på" sekundären.
Så min 600a hade original i primären, uppdrevad lite genom byte till 2,86
drivhjul, samt en Team Tied sekundär med flack helix och mjuk fjäder. Direkt 850ns inkörning är klar åker Teamvariatorn på samt Heelclickervikterna jag har kvar sen förra 850n. Heelclickervikterna är underbara, man kan ha 2500rpm i ingrepp, låga "cruisingvarv", men ändå ruskigt explosiv då men ger gas och fantastik matthastighet i pudret. (Dom var tyvärr för tunga för 600an så jag hade dom inte på den)
Det lustiga med sambons -19 var att den hade så stor skillnad i hur den gick mellan, under och efter inkörning. Den varvade 1000rpm för lite när hon hämtade ut den så vi fick ut nya ramper för att få upp varven, när inkörningen var slut var det bara byta tillbaks. Ingen annan E-tec jag haft har det märkts så stor skillnad på, om ens någon.