Handlar det om smyg och snirkel så ge själva f_n i alla fyrtaktare!!! (med möjligt undantag för Ace 600 som funkar bra sålänge det inte blir för uppförs), övriga blysänken är just det....
Ska du bara frakta dig själv så kommer en Summit 600R vara både lättare, bättre och smidigare än en Ranger 49. Kylarkit går sätta på Summiten om du tror du behöver och det är inte jättefarligt dyrt heller. Jämför du Summiten mot andra märken så har den fördelen av större
kylare original, sen så har exempelvis Polaris varit som fan få att inte ta in RMK 600 i 155" och kortare än så ska du inte ha om du ska flyta på djupsnön. Någon X-terrain 3900 med 600R går säkert också gå bra och väljer du rätt modell så har den väl kylare standard.
Som du ser hakar jag upp mig på 600 och det är väl mest för att dom erbjuder 95% av förmågan hos en storkubikare med betydligt beskedligare prislapp, både i inköp och drift. Klev själv ner i fjol från en Lynx Boondocker 850 till Summit 600R och tycker att det går rätt bra.