Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningBilda företag

Vad tar ni i timmen?

61 inlägg • Sida 2 av 5
Diskutera bolagsformer och företagsstart här

magloman

#16 » 19:11:33, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

öhh...missa att det var fel bransch :vissla:

Nätverkstekniker... bla. Som f-skattare så gör man ju lite allt möjligt bara det går o skicka faktura till nån.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430



LeifAndersson

#17 » 19:16:41, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Marknaden betalar för kompetens, har man "för mycket" sysselsättning som konsult så har man satt priset för lågt!
Får man inte de uppdrag man "behöver" så är endera priset för högt eller den erbjudna kompetensen för låg.
Det "svåraste" med att erbjuda kompetens som F-skattare är att sätta priset säger många!
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

magloman

#18 » 19:17:21, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

AMEN
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Bacon

#19 » 20:13:05, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bodins skrev:Har man inga andra val så kanske man borde göra som alla andra odugliga, gå med i facket och ljuga till sig en anställning

Hade det aldrig funnits fackförbund i det här landet hade en rejäl arbetare tjänat 50k om året

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor

Bodins

#20 » 20:16:54, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Facket behövdes en gång i tiden nu är dom de odugligas skyddsängel

5 personer gillar det här inlägget.
Bodins
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 05:49:25, 23-07-2014
Ort: Fjugesta
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: verkstadsmaskiner

Bacon

#21 » 20:33:16, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag håller egentligen med om att fackförbunden i många fall kommit in på fel spår. Men jag tycker att grundprincipen med att vanliga arbetare slår sig ihop och står upp emot överheten är bra

Ursäkta nu blev det off topik

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor

Grisen

#22 » 20:38:54, 07-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

En sak som aldrig kommer att ändra är att den som jobbar mest har den lägsta lönen. :mrgreen:
större problem - större hammare

6 personer gillar det här inlägget.
Grisen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:20:32, 10-02-2013
Ort: Pedersöre
Suomi Finland (svenska)

SK Racing

#23 » 08:28:46, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad som missas här är att en F-skatt är ingen frälsning, inte heller en A-skatt, vi är alla olika så är det, en del vill driva företag som exvis många bönder, där finns definitivt inga pengar o tjäna, utan det är mer livsstilen som lockar.

Självklart om en vill ha en F-skatt och kan sikta på en bransch där det finns pengar alternativt om en har en sådan kompetens så en kan ta så bra betalt så en kan ta ut en riktigt bra lön efter att staten, försäkringsbolag, bank, leverantörer osv fått sitt, ja då ska en ju köra F-skatt.

Vad jag menar är att ta ut en F-skatt ivrigt påhejad av div myndigheter för att städa trappuppgångar, sen ta in en massa bidragsjobbare som är helt rättslösa och dela ut jordnötter till dom, ja det är enligt min mening inte seriöst för fem öre...

Samtidigt så får en inte glömma att det även finns människor som går till jobbet och gör det endast för pengarna, dvs vad som händer mellan 07.00-16.00 är ointressant, det är bara ett jobb som ger pengar på kontot så du därigenom kan göra nått som berikar din fritid, och du därigenom mår bra.

Vad jag vill komma till och belysa är att som F-skattare så är arbetstiden oreglerad, inget eller starkt reducerat socialtskyddsnät, ingen semesterersättning, ingen som betalar in pensionspengar osv, det är F-skattarens egna ansvar, jag har själv suttit på möten där div myndighetspersoner stått o predikat för frälsningen med F-skatt, när en låtsats vara okunnig och en frågat om skyddsnät osv, ja då har det dragits till med rena lögner varpå jag gått i svarsmål ordentligt, med resultat att jag har förklarats icke önskvärt på resten av mötet, sanningen är som bekant sällan välkommen.

Nåväl, självklart så skall en ju göra det en känner för, men vad jag återigen vill belysa är att ta en ordentlig funderare på på det här med F-skatt, går det åt skogen så kan det bli så att en aldrig kommer tillbaka, utan slutar i en etta, alt tvårummare som socialen betalar för, och det önskar jag ingen.

Lycka till.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SK Racing
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:26, 28-11-2012
Ort: Karlskrona
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Har kört:
Volvo BM: 35/36, 320, 400, 350, 500, 650, 700, 800, 814.
Valmet/Valtra: 604, 805, 755, 6550, T162, A75.
IH: 956-XL
Tröska: Volvo BM 830.
Lastmaskin Volvo BM: 218, 621, 640, 641, 4200. JCB 216 B.
Traktorgrävare: JCB 3D II.
+ Provkört mycket annat smått o gott från minigrävare till lastbil :)

krokodilen

#24 » 09:29:40, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

SK Racing skrev:Vad som missas här är att en F-skatt är ingen frälsning, inte heller en A-skatt, vi är alla olika så är det, en del vill driva företag som exvis många bönder, där finns definitivt inga pengar o tjäna, utan det är mer livsstilen som lockar.

Självklart om en vill ha en F-skatt och kan sikta på en bransch där det finns pengar alternativt om en har en sådan kompetens så en kan ta så bra betalt så en kan ta ut en riktigt bra lön efter att staten, försäkringsbolag, bank, leverantörer osv fått sitt, ja då ska en ju köra F-skatt.

Vad jag menar är att ta ut en F-skatt ivrigt påhejad av div myndigheter för att städa trappuppgångar, sen ta in en massa bidragsjobbare som är helt rättslösa och dela ut jordnötter till dom, ja det är enligt min mening inte seriöst för fem öre...

Samtidigt så får en inte glömma att det även finns människor som går till jobbet och gör det endast för pengarna, dvs vad som händer mellan 07.00-16.00 är ointressant, det är bara ett jobb som ger pengar på kontot så du därigenom kan göra nått som berikar din fritid, och du därigenom mår bra.

Vad jag vill komma till och belysa är att som F-skattare så är arbetstiden oreglerad, inget eller starkt reducerat socialtskyddsnät, ingen semesterersättning, ingen som betalar in pensionspengar osv, det är F-skattarens egna ansvar, jag har själv suttit på möten där div myndighetspersoner stått o predikat för frälsningen med F-skatt, när en låtsats vara okunnig och en frågat om skyddsnät osv, ja då har det dragits till med rena lögner varpå jag gått i svarsmål ordentligt, med resultat att jag har förklarats icke önskvärt på resten av mötet, sanningen är som bekant sällan välkommen.

Nåväl, självklart så skall en ju göra det en känner för, men vad jag återigen vill belysa är att ta en ordentlig funderare på på det här med F-skatt, går det åt skogen så kan det bli så att en aldrig kommer tillbaka, utan slutar i en etta, alt tvårummare som socialen betalar för, och det önskar jag ingen.

Lycka till.


Du ska nog inte ansöka om F-skatt utan låta dig vaggas i fackets "trygga" kollektiv, det är ett som är säkert!

Facket på stället jag just slutat på har aktivt jobbat för att sänka lönerna utom just på "rätt" avdelning då förstås, vilken då tro,,, jo den där facksnubbarna jobbar.

Facket har i mångt och mycket spelat ut sin roll och tillkom i en tid när människosynen var en helt annan. Fack-klubbarna härikring tror mer eller mindre att de äger bolagen och en av dem är/var i princip ansvariga för att en stor fordonstillverkare la ner en industri här med över 500 anställda.

Sen är jag heller inte mycket för den fackliga "sockerdricka-rättvisan" som ska praktiseras hela j*vla tiden men nu är jag farligt nära politik,,,

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

161A

#25 » 09:39:56, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ju tur att nån är så dum så de vill jobba på F-skatt och driva företag så alla anställda har någon stans att vara på under dagen mellan 7-16 :mrgreen:

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
161A
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:01:30, 05-05-2011
Ort: Skåne
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Valmet 8350, CAT it14G, 2 x Mattsson 161A , Bigab 20-24, John deere 1445, Jungheinrich, wintersteiger, volvo EC35, John Deere 332, Ford 3000, MF 135, Ford Dexta, Volvo T25, Weel Horse

v702

#26 » 09:52:13, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grisen skrev:En sak som aldrig kommer att ändra är att den som jobbar mest har den lägsta lönen. :mrgreen:

Du tänker på de stackarna som sliter och släpar inom vård och omsorg förstår jag. Kan inte annat än hålla med om det.
Ibland vill man bara vara pensionär, men hur ska man hinna det?

1 person gillar det här inlägget.
v702
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:44:36, 14-11-2008
Ort: Hälsingland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

63an

#27 » 10:05:09, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jojo! Finns båda sorterna där också, har nyss upplevt hur det fungerar på äldreboende å chefer finns det många av! :huh:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

2 personer gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

magloman

#28 » 10:12:39, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Att driva företag är inte för alla. Det är som sk racing säger lite av en livsstil.

Allt har ju för o nackdelar.

Vill bara säga att om det vore lättare att sparka anställt folk så skulle fler ha jobb.
Jag och många andra företagare törs inte anställa folk vid behov eftersom det är så innihelvete krångligt och göra sig av med folk när dom inte behövs längre, eller när man upptäcker att dom bara ville ha ett jobb en kort period för o kunna stämpla vidare efter ett tag.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

krokodilen

#29 » 10:15:28, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är då Maglo är "oseriös" och anlitar en annan F-skattare.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Mats i Myrhult

#30 » 10:29:52, 08-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:Det är då Maglo är "oseriös" och anlitar en annan F-skattare.

/C

Varför skulle det vara oseriöst att prioritera sin egen verksamhet och dess överlevnad?
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.


Återgå till Bilda företag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se