Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningBilda företag

Funderingar på att starta en uthyrnings firma.

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bolagsformer och företagsstart här

Folke33

#16 » 01:04:28, 27-03-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej...Vet att det är barnsligt billigt men det är inget som jag försörjer mig på. Har en anställning o driver detta vid sidan om....man måste ju ha nåt att göra när man inte jobbar ?..;-).
Har inga stora lån o ser det mest som en fritidssysselsättning nu.....o ett sätt att kanske få igång nåt bra som kan dra in lite pengar en dag. Tar ju ändå en viss tid innan man spridit budskapet , så alla vet om en , o vad ska man annars locka med om inte låga priser för att slå sig in på marknaden ?
Kan ju inte ta alla jobb som erbjuds heller , då man vill ha ett liv oxå...inte jobba dygnet runt.
Folke33
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 01:28:59, 15-12-2010
Ort: Söderåkra
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Avant 520+
Skylift Denka Junior
Japa 300 E



LeifAndersson

#17 » 08:42:04, 27-03-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Går du ut med för låga priser är du fast där. Då har du lanserat din verksamhet som ett lågprisalternativ, höjer du då sedan priserna till vad du behöver för att få lönsamhet, förlorar du trovärdighet och kunder. Så prissätta sin verksamhet för lågt när den ska introduceras är livsfarligt. Satsa heller på riktigt hög servicegrad eller något annat som gör just din verksamhet unik, går du ut med för låga priser är det risk att du bara utnyttjas och inte tas på allvar av varken kunder eller konkurrenter. :sad:
Så börja redan nu att "smyghöja" priserna lite steg för steg, du behöver inte komma upp i de stora aktörernas priser men du måste ha kostnadstäckning, och i vart fall en liten ersättning för den tid du lägger ned. :thumme:
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Welder88

#18 » 21:59:56, 01-12-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Folke33 skrev:Nej...Vet att det är barnsligt billigt men det är inget som jag försörjer mig på. Har en anställning o driver detta vid sidan om....man måste ju ha nåt att göra när man inte jobbar ?..;-).
Har inga stora lån o ser det mest som en fritidssysselsättning nu.....o ett sätt att kanske få igång nåt bra som kan dra in lite pengar en dag. Tar ju ändå en viss tid innan man spridit budskapet , så alla vet om en , o vad ska man annars locka med om inte låga priser för att slå sig in på marknaden ?
Kan ju inte ta alla jobb som erbjuds heller , då man vill ha ett liv oxå...inte jobba dygnet runt.


Läste igenom din tråd nu precis efter att min tråd blev flyttad till denna avdelningen av forumet.
Måste säga att jag känner igen mig precis i hur du tänker.

Vad jag börjar förstå nu är att man kanske kan lägga sig på rimliga priser och även få bra med kunder som ny.
Istället för att börja prisdumpa marknaden allt för lågt.

Enda jag vill är ju att få bli etablerad, vara en som erbjuder god service och lyckas få kunder. Samtidigt som jag har priser som kunderna har råd med.
Welder88
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:34:41, 25-10-2013
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Bilda företag

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se