Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineri

Trolingventil till twindisk

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!

QV_ (trådstartaren)

#1 » 20:54:37, 28-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min bror behöver en trollingventil till sitt backslag

Det är ett Twindisk xxx
Det finns att beställa OM man vet vad det är för pryl men den vanligtvis tillmötesgåendes och ej hopplösa återförsäljaren i närheten vill inte ta i "problemet" eftersom typskylten med backslagets artikelnummer inte finns kvar på utrustningen.

Fartyget gör typ 3-4 knop på tomgång så en trollingventil skulle göra det hela lite mera lättmanövrerat (anser jag iallafall)

Backslaget är säkert från 60 talet, fartyget väger en 80 ton eller så, det är alltså ingen liten pjäs
Om det är någon som har koll på trollingventiler till Twindisk så tar jag gärna reda på vilket backslag det är.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65



QV_ (trådstartaren)

#2 » 21:13:16, 07-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bilder från backslaget "akter"
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bilder på styrbord sida
Bild
Bild
Bild
Bild

Bilder från babordssida.
Bild

Någon gjutning och en skylt
Bild
Bild

Motorn är en turboladdad DS11
Bild
Bild
Bild
Bild
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

QV_ (trådstartaren)

#3 » 23:19:35, 04-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har fått frågan om det verkligen är ett TwinDisk.
Det skall finnas en instruktionsbok, bild kommer på den så snart jag kommer ihåg ärendet.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se