Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineri

CAV DPA på en Ford 2715 Rusar med diesel

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!

J-Tune (trådstartaren)

#1 » 16:14:12, 19-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Nu var det dags igen med nya dieselpumps problem. Efter att jag haft nere min Dieselpump och renoverat det så fick jag först problem med en retur ventil som senare löste sig. Men Härom veckan när jag stor på tomgången och maskin gick lugnt och fint så var jag lite klåfingrig och tryckte till kallstarts "Spaken/knappen". Då plötsligt rusar dieseln som en vild oxe!! Stoppen funkade inte heller.. inget funkade så fick stoppa in trasa i insuget och kossa bränsleledningen in. Då dog han. Tog isär kallstarts ventil knappen men kunde inte se något som hade fastnat där och srtade igen. men det var ingen skillnad.
Notering : Innan allt detta hände så hade jag nere "bränsle dämparen" som sitter under pumpen. efter som detdroppade från den. Men satte dit dämpare exakt som innan så man tycker inte bränsledämparen borde vara problemet. Kulan som ska sitta där är även den där osv..

Det känns som pumpen får MAX soppa av någon funktion som inte hoppar tillbaka i sitt läge.

Bild
J-Tune
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:51:33, 06-02-2018
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: O&K MH4.. kanske blivande ägare.




Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se