Moderator nyheter
OBS! Tänk på att inte citera när du svarar på inlägget direkt ovanför. Är det ett inlägg tidigare och man behöver förstå sammanhanget ska man citera, men försök plocka bort bilderna ur citatet då. OBS!
Problemet med certifikatet fixatAnvänd alltid https.
|
3 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!
- Bevakas av: 1
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 311
björnc (trådstartaren)
#1 » 09:32:12, 15-08-2023
Hej.
Jag har en Scania D11 i min båt med SCG MRF 350HD backslag. om motorn är avstängd så roterar propelleraxeln vid segling och lamellerna får ingen smörjnig...
För sådär 15 år sedan kontaktade jag då Transauto som sa att om man smörjer lamellerna via en 1/4 plugg så är det ok. Nu finns det två 1/4 pluggar dessvärre. En finns nedanför "
oil pressure relief" pluggen och den andra sitter framför värmeväxlaren mot motorn.Jag tror att det är den framför värmexäxlaren mot motorn men är inte säker. Verkstadshandboken ger inte mig någon ledtråd man ser inte riktigt hur kanalerna går.
Detta var en special fråga men hoppas någon av er vet vad som gäller
/ Björn
-
björnc
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 04:03:45, 04-10-2011
- Maskintyp: Lastbil
björnc (trådstartaren)
#2 » 09:37:05, 15-08-2023
-
björnc
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 04:03:45, 04-10-2011
- Maskintyp: Lastbil
björnc (trådstartaren)
#3 » 11:33:59, 15-08-2023
Hej alla!
Fick svar från MITGROUP i England att det är "B" som gäller.
Tack för att ni läst mitt problem.
/Björn
2 personer gillar det här inlägget.
-
björnc
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 04:03:45, 04-10-2011
- Maskintyp: Lastbil
Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst