Hallå
Har inte haft möjlighet att pröva de förslag som skrivits men jag skall svara på lite frågor:
-> michael meier, Jag köpte båten i sommras, vad som är gjort 2011 kan jag därför inte svara på
. Dock tog jag ur bränslefiltret ur "koppen" och kunde konstatera att det var helt rent och att dieseln i koppen var klar och fin.
Angående hur jag luftade så gjorde jag enligt instruktionsboken, dvs luftade först filtret, därefter på två skruvar på CAV-pumpen, därefter på spridarna ocg då luftade jag på returledningen.
Det som är konstigt i det hela är att jag var ute och körde med båten en fredag, då startade den perfekt som vanligt. När jag sedan skulle starta den på söndagen två dagar efteråt så startade den och gick i en-två sekunder för att sedan inte hoppa igång efter det.
Jag har inte prövat att värma med pistol ännu och jag fattar att det bara skall bli ljummet, inte glödgat...
När jag kör på startmotorn skvätter det pulsvis från spridarrören men när jag handpumpar kommer det inte ett smack, man känner dock att det byggs upp ett
tryck i pumpen. Skall det vara så?
Bifogar foton denna gång, pumpen är en CAV-pump men inte av samma sort som ses på bildsök, denna är kortare och har självs "gas-delen" på tvären.
Börjar bli lite nervös då jag inte kunnat köra glykol i motorn ännu, någon som har tips på hur jag skall köra glykol i motorn även om den inte går igång? Minusgraderna kommer närmre.....