3 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera här fartyg, huvud- och hjälpmaskineri, elmaskineri, pannor, separatorer, hydraulanläggningar och styrmaskineri, kort och gott allt som har med fartygsmaskineri att göra. Alla är välkomna, maskinister, fartygsingenjörer och alla andra som har med fartyg att göra eller som intresserar sig för sjöfart!
- Bevakas av: 2
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 2418
#1 » 20:29:23, 02-08-2015
Tjena.
Blev en disskussion med en polare då jag söker en aktersnurra.
Har haft en 2 taktare men sade att jag funderar på en 4 takt
Då sa han att köp inte en 4 takt dom är så mycket slöare påstod han.
Är det inte jämförbar prestanda om båda är på typ 10 hk ?
Kan förstå att 2 takt är lite rappare i gasen men toppfart bör väl vara ganska samma
Kan ju bero lite på stigning av proppeller.
Någon som har fakta då jag inte har provat en 4 takt alls.
-
mccormic
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 19:59:44, 22-08-2009
- Maskintyp: Traktor
- Maskin: MF 185 S -75
Mc Cormick Farmall D430 -56
Oliver OC-3 -55
#2 » 20:53:34, 02-08-2015
Fråga din kompis vem han fått den uppgiften ifrån? Det är skillnad på arbetsmotor å sportmotor var man lägger vridet...Har haft flera fyrtakt de vinner i allt utom underhåll sett på längre sikt!
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu
-
63an
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
- Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
- Maskintyp: Baklastare
#3 » 21:14:11, 02-08-2015
Psykologiskt fenomen.... inge oljud, inge "kraft"... (Ha någon att köra laglig hastighet (30 funkar, 40 funkar bergsäkert)
på lägsta
växel förbi en "folksamling" och lyssna till kommentarerna........ jäävla fartdåre...)
Gör man ingenting, händer någonting, gör man någonting händer det säkert!
-
Lars-Peter D
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 13:27:14, 07-08-2010
- Ort: Väståboland
- Maskin: Wärtsilä, Scania, Deutz, Zetor 6245, Fordson, Ford, Valmet, Valtra
Återgå till Fartyg och fartygsmaskineri
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster