Nej,nej! Den går som en klocka, förutom på tomgång när den blivit varm.
Starten är makalös efter 32 år, pumpa, ut med choken och dra två till tre drag med dödaren aktiverad.
Peta den i "run", vrid till start och ett ryck så är den i gång. Så gjorde den efter att inte ha varit igång på två säsonger!
Förr, 20 år sedan, om man körde drag så gick den jättefint på tomgång ända tills man tex fick napp och var tvungen att stänga av. Tomgången blev svår att hålla. Körde man då på full gas en liten stund så var tomgången bra igen.
Nu, så verkar det som det går att puttra på tomgång tills napp-stop eller man har kört på högre varv.
Det lilla jag har kikat i förgasaren så ser jag att membranen är lite slappa. Så jag tror att membran-byte och ultraljudstvätt av förgasaren kan göra underverk. Farsan som har haft motorn tidigare har aldrig gjort något annat än rengjort
bränslefilter och tömt flottörhuset via den lille
skruv för detta. Han har alltid matat den med 95, jag ger den 98.
Som sagt, även byte av
impeller och tätningar vid propellern är nog behövligt. Drevfettet har ganska mycket vatten i sig.